Wellness nejen pro tělo, ale i pro oko

18.10.2011 18:18

Trend wellness dnes již postihuje většinu segmentu cestovního ruchu a reagují na něj velké hotelové řetězce, stejně jako malé penziony. Wellness znamená totiž velké a účinné lákadlo na většinu potencionálních návštěvníků. Nicméně i zde platí pravidlo kvalita před kvantitou.
I obyčejná koupelnová vana s vířivými funkcemi ve sklepním prostoru dá považovat za wellness a jistě se bude pyšně vyjímat v portfoliu nejednoho ubytovacího zařízení.  Na druhou stranu naopak dobře vybavené wellness se saunou, vířivkou, parní lázní a relax zónou může vypadat lacině.
Zaměřme se tedy na to okolo, co od wellness zákazník především očekává. Určitě bude chtít co nejhezčí prostředí, pocit soukromí, čistotu a odbornou nebo alespoň proškolenou pomoc. Rozveďme si tyto body trochu podrobněji.

Vypadám dobře, cítím se dobře
Mnoho wellness center se zaměřuje na nejmodernější vybavení, na detaily typu masážní opěrky vířivka, aby v páře svítil měřič teploty a vlhkosti konkrétní barvou, aby v jejich relax části hrálo nejmodernější stereo. Všechny tyto faktory jsou jistě příjemné a dodávají celému objektu přidanou hodnotu, nicméně velmi podobný a mnohem levnější efekt se dá docílit i pomocí jiných prostředků. Marně vzpomínám, kdy jsem naposledy viděl použity skutečné svíčky. Vířivka, v jejímž okolí je tlumené světlo s několika svíčkami, klienta rozhodně zaujme víc, než zmíněné masážní opěrky. Zkuste si pohrát s celkovým vizuálním aspektem, obyčejné dlouhé bílé závěsy, čerstvé květiny, dřevěné povrchy, to vše zákazníka přenese do relaxačního módu lépe. Z vlastní zkušenosti mohu říct, že designově zajímavé, upravené prostředí zaujme mnohem více než technologicky vyšperkované atrakce.

Mám soukromí, nebo se tak aspoň cítím
Soukromí by mělo být samozřejmostí každého wellness centra. Samozřejmě pro majitele je výhodné nahnat co nejvíce lidí na co nejmenší prostor a nechat si zaplatit. Návratnost klientů by ovšem v takovém případě byla velmi malá. Vyplatí se hledat vhodný kompromis, mezi tím, co je pro zákazníky příjemné a jak co nejefektivněji zpeněžit daný prostor. Soukromí se dá do určité míry obelstít. Využijte paravány, závěsy. I takové drobnosti jako oddělené pisoáry a méně osvětlené prostředí dělají divy.

Čistota půl zdraví
Máloco zákazníka odradí od návštěvy wellnessu víc než nečisté prostředí. Cizí vlasy, ulepené či mastné sedačky a lehátka, zažloutlé okraje vířivky, plesnivá (mokvající) zeď apod. jsou skvělými prostředky jak odehnat klienty. Pečlivý úklidový personál je pro tuto sféru businessu zcela esenciální.  Druhým aspektem, kromě toho, že to prostě spatně vypadá, je zdraví klientů. Plíseň na nohou si po návštěvě wellnessu určitě klient nechce odnést.

Úsměv prosím a nerušit
Lidé jsou u jakýchkoliv služeb to nejcennější. Od prvního pozdravu po poslední „na shledanou“. Absolutní samozřejmostí je nabídnutá káva/čaj, úsměv a otázka, zda je klient na první návštěvě, pokud odpoví, že ano, je vhodné klienta provést, vysvětlit, kde se má převléct, kde jsou toalety, jak dané centrum funguje. Na druhou stranu , neustále kolem chodící personál a neustále otázky, když chci relaxovat, jsou zcela nevhodné.  Ideálně by klient o personálu neměl vědět do okamžiku než ho potřebuje.  Příjemný, shovívavý, usměvavý personál může korigovat případné stížnosti klientů a vždy se klient raději vrátí do prostředí, kde na něj byli lidé milí a sauna byla příliš horká než by se vracel někam, kde ho recepce skoro ani nepozdravila, zato sauna byla parádní.

Jaroslav Stružka, Fit Academy, www.fitacademy.cz/consultancy

Diskuze k článku: Wellness nejen pro tělo, ale i pro oko

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.