Wellness na jedničku

20.01.2013 16:10

 

Současná doba je velmi hektická. V zaměstnání je na zaměstnance kladen důraz na stále větší výkon a společnost má na každého z nás větší a větší nároky. Není divu, že většina lidí je ve stresu, trpí depresí a nutně vyhledává místa na zotavení těla i ducha. Lidé chtějí zapomenout na všední starosti, oprostit se od problémů a nabrat novou sílu. Wellness je jedno z míst, které jim to může umožnit.

To ale záleží totiž na mnoha faktorech, které k nám klienty nové či stávající přivedou. Nikdy nesmíme zapomínat na to, že co se líbí nám, nemusí vždy vyhovovat klientovi. Každopádně nelze nikdy vyhovět všem, ale přizpůsobit se většině ano. Služby, které zákazníkům poskytujeme, totiž nejsou vše. Záleží na tom, jak je poskytujeme. Rozebereme si tedy pár věcí, na které je dobré se v součastné době zaměřit.

 

První dojem aneb, jak se klient cítí

Každý dobrý obchodník ví, že první dojem můžeme udělat jen jednou a trvá pár prvních sekund. Na to samé se musíme zaměřit i u wellness centra. Zákazníci očekávají něco jiného než před lety. Staré struktury je nudí. Chtějí vědět, že jdou na místo, kde je to uklidňuje a dobíjí jim jejich energii. Počínaje vstupními dveřmi a konče obsluhou, či péčí o ně. Hledají něco, co je naplní, něco neobvyklého. Vědí, že si zaslouží víc a vyhledávají to.


Interiér, klíč k úspěchu

Trendy se mění a pro nás by to měla být výzva. Náhle můžeme dát volnost své fantazii. Barvy, vybavení a doplňky se mohou stát našimi pomocníky. Takové věci se, ale nesmějí dělat bez rozmyslu. Jsou lidé, kteří mají vkus a lidé, kteří si myslí, že ho mají. Po této stránce není radno se přeceňovat. Určité informace nám poskytne literatura a v některých případech je lepší se obrátit na odborníka. Je to sice investice, ale jestli chceme prosperovat, je to jednoznačně lepší cesta.


Čistota a hygiena

Většina z nás se v životě setkala ve veřejných prostorách s výraznými nedostatky, co se čistoty či hygieny týče. Nic příjemného, že? Na tyto základní věci je třeba opravdu dbát a dohlédnout na zaměstnance nebo spolupracovníka, který má tyto věci na starost, aby práci odváděl opravdu pečlivě. Nikdy by se nemělo stát, že dojdou hygienické pomůcky na sociálním zařízení nebo klient dostane špinavé prádlo. Velkým hitem v současné době jsou vůně. Správná vůně na správném místě působí pozitivně na smysly a dokáže udělat divy.


Zaměstnanci jsou naší vizitkou

Toto je opravdu jeden z důležitých bodů. Zaměstnanci nás musí prezentovat. Proto je důležité se na tuto oblast zaměřit. V cizích zemích to už bývá běžné, ale u nás to ještě trochu pokulhává. Zaměstnanec musí být vstřícný a empatický. Nesmí si dovolit přenášet své osobní emoce na klienta a musí rozumět své práci. Je třeba, aby poskytoval klientovi pocit, že on je pro něj ten nejdůležitější.  Je třeba pracovníkům poskytnout i určité vzdělání v této oblasti, nejen formou běžných nudných školení, ale přenesením do praxe, aby měli možnost vyzkoušet si to na vlastní kůži. Dalším důležitým faktorem je osobní hygiena a péče o svůj vzhled, včetně vždy čistého oblečení.


Jak nabídnout klientovi to nejlepší

Samotné podnikání vždy začíná úvahou. Budeme prosperovat? Co máme svým klientům nabídnout? Jaké služby je nejvíce osloví? A tak dále, a tak dále. Většina firem si vypracuje podnikatelský záměr, jehož součástí je i marketingový dotazník. Vypracovat takový dotazník je velmi zásadní věc. Díky němu se dozvíme co naše cílová skupina, na kterou jsme se zaměřili, opravdu chce. Všechny otázky musíme pokládat tak, aby jim cílový zákazník rozuměl. Pokud chceme zavést nějakou novinku na trhu, nestačí říci klientovi, co daná novinka umí. Klient potřebuje slyšet, co mu přinese. Co se týče například barev interiéru, stačí se zeptat jednoduše na konkrétní barvu.

V případě, že už nějaké wellness centrum vlastníte, je možno použít podobného dotazníku a požádat své stávající klienty o vyplnění. Je to totiž mnohem jednodušší cesta, než něco pořídit za neskutečné peníze a potom to nechat ležet ladem.


Něco na víc

Klienti milují pozornosti. Mají potom pocit, že si jich vážíme. Je tedy potřeba určitou částku z rozpočtu investovat do těchto maličkostí, které jim věnujeme, jako poděkování. Nebo zvolit druhou volbu, dát jim něco na víc. Mnoho firem dává permanentky, nebo občasné volné vstupy.  Věřte, ale že něco originálního určitě přitáhne pozornost.

 

Iveta Šalounová

Diskuze k článku: Wellness na jedničku

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.