Využijte novoroční předsevzetí!

15.01.2012 22:40

Ruku na srdce, kdo z nás si nikdy nedal za cíl zhubnout, získat oblíbený pekáč buchet (six pack) a která z dam si nikdy nedala předsevzetí zatočit s celulitidou nebo získat pevnější zadeček?  Tyto a další předsevzetí podobného rázu se rodí v hlavách mnoha potenciálních klientů, kteří v průběhu roku „neměli čas“ na pohyb a od ledna to ale ROZHODNĚ chtějí změnit.
Kritický bod, a buďme k sobě upřímní, je výdrž těchto předsevzetí. Nenašel jsem žádný prokazatelný průzkum, kolik lidí tyto předsevzetí naplní, ale z osobní zkušenosti bych si dovolil odhadnout, že maximálně 20% lidí u svých předsevzetí vydrží. Většina to vzdá po měsíci, kdy musejí dřív vstávat, nemají čas, nemají finance a další výmluvy.
Vám jako osobní trenérům, majitelům fitness center, gym managerům by se jistě líbilo získat z těchto „nově předsevzatých“ klientů co nejvíce a udržet si je déle než jeden zkušební měsíc.
Základem udržení si klienta je jeho motivace a postupné dávkování cílů, které musíte jako klientův parťák umět ocenit, jak řekl ve svém rozhovoru dřívější marketingový ředitel největšího fitness chainu na světě (24 Hour Fitness), Dean Moloney. 
Pokud nový klient přijde do fitness centra, nikdo se mu nevěnuje, maximálně získá 10ti minutovou prohlídku fitness, možná bude statečný a zkusí si cviky, které uvidí u ostatních klientů. Ale spíš si sedne na rotoped nebo si zaběhá na pásu, kde zhruba tuší jak na to. Výsledek je téměř nulový, přijde ještě dvakrát, bude znuděný a odejde. Pokud půjde do svého cvičení v novém roce se sparing partnerem, záleží na něm, jak je pokročilý, zda ho dokáže namotivovat, neměl by jej učit hlouposti typu „no pain, no gain“ kdy našeho zmiňovaného klienta po třetím tréningu bude vše bolet tak, že už nikdy do fitka nepřijde.

Cesta je cíl

Zkusme tedy vymyslet cestu, jak klienta v začátku namotivovat a udržet si ho s co nejmenšími náklady z naší strany. 

Základ je začátek, dejte tedy klientovi při prvním vstupu k ruce trenéra, někoho se silným a energickým naturelem, ať se klientovi věnuje, projde s ním celé fitko, zjistí jeho slabé stránky, zeptá se na jeho cíle a dá mu lehký tréning, pár cviků, celou dobu se musí maximálně snažit vyjít klientovi vstříc a naslouchat, co řekne. Informace od klienta zaznamená do jeho karty a za pár dnů klientovi zavolejte, že pro něj máte připravený jasně strukturovaný program spolu s jídelníčkem a soupisem cviků. A také byste mu rádi k tomu nabídli osobního trenéra, který by na klienta dohlédl.

Zdá se vám to příliš nákladné? Upřímně si pojďme říct, že většina klientů má velmi podobné cíle (shodit kila v oblasti břicha, stehem, zadku, zpevnění postavy, nabrání svalové hmoty, posilnění svalstva v okolí páteře atd.). Sestavte tedy několik programů pro tyto nejčastější klienty a jen je vždy lehce upravte na míru pro jednotlivce. Jde o práci na 15 minut a rozhodně tím uděláte dojem a klientovi usnadníte začátek. Jistě se mnoho z nich nechá minimálně ze začátku vést osobním trenérem, zároveň tak docílíte lehkého „vázaného efektu“ protože cvičební plán a třeba zásady stravování dostane v podstatě zdarma. Spíše tak tedy kývne na trenéra, než kdybyste mu hned v začátku řekli „podívejte, jste tu na začátku, musíte mít trenéra, hodina stojí XY a bez něj to nejde, jen se zraníte“.

Mnoho lidí včetně mě by v takové situaci napadlo „tak já vám zaplatil několik tisíc za členství a ještě mě teď stáhnete o další stovky s trenérem“. Zatímco, když mi někdo daruje k členství plán, jídelníček a navíc mě prohlídka a úvodní hodina bude bavit, řeknu si, že v tomhle fitku to se mnou asi myslí vážně a trenéra si zaplatím.
V další fázi už je jen nabídce vašeho fitka a na kvalitách vašich trenéru, zda si daného klienta udrží a o tom si zkusíme povědět zase příště.

Jaroslav Stružka, Fit Academy, www.fitacademy.cz/consultancy

Foto: Pavigym

Diskuze k článku: Využijte novoroční předsevzetí!

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.