Vyrazte s klienty na vzduch!

13.06.2011 13:21

Je červen a za pár týdnu začne okurková sezóna nejen pro většinu majitelů fitness. Pro klubová fitka a wellness možná nic hrozného, klienti platí měsíční poplatky. Navíc s menší návštěvností je více prostoru pro úpravy v klubu a přípravu na podzimní sezónu. Ať již provozujete klubové či neklubové fitko, či wellness, léto je obdobím, kdy je ideální vzít klienty na vzduch.


Ostatně, hlavní důvod, proč v těchto hezkých měsících návštěvnost klesá, je hlavně ten, že klienti využívají více outdoorových aktivit, protože počasí vyloženě láká vyrazit ven. Samozřejmě hned druhým velkým důvodem je, že si většina lidí v létě vybírá svoji dovolenou.

 

Vezměte klienty ven!

Aktivit, které pro klienty můžete připravit mimo klub je nepřeberně. Zázemí (servis ručníků, šatny, sprchy) v klubu máte a stejně budete i přes léto platit recepční, proto je fajn toho využít. Klienti vám díky pravidelné docházce na outdoorové aktivity zůstanou věrní i v letním období a snáze s nimi navážete kontakt, jakmile budou na podzim opět připraveni naskočit na běžecký pás, posilovací stroje, či do pravidelných lekcí.

 

Na kole, bruslích, či pěšky

Najděte takové aktivity, o kterých víte, že je vaši klienti vyhledávají. Například v Jižních Čechách si dovedu typicky představit aktivity na kole. Region je jako stvořený pro objevování právě ze sedla kola a většina místních tak činí. Proč byste jim nemohli podobný program připravit právě vy?

V jiných regionech jsou dnes již velmi dobré tratě pro kolečkové brusle a strávit odpoledne touto formou může být velmi příjemné. A pokud není ani jedna možnost vhodná pro váš region, není nic jednoduššího, než vyrazit po vlastních nohou. Uspořádejte pro své klienty pěší turu, nebo třeba běžecké odpoledne. Na to najdete vhodné prostory prakticky kdekoli.

 

Outdoor fitness

Běžecký, či atletický trénink, funkční trénink, TRX, bootcamp - to vše je zajímavější mimo uzavřené prostory. Nebojte se outdooru, vytvořte zajímavou atmosféru, zapojte hry a soutěže (ostatně, říká se, že dospělí jsou jen velké děti), nechte je pracovat ve skupinách, pohrajte si trochu s možnostmi, terénem, schody, s prolézačkami na dětském hřišti a dejte jim do těla. Věřte, že outdoor trénink má úplně jiné grády a klienti si ho budou pochvalovat.

 

Zumba, jóga, tenis, golf

Pokud jsou vaši klienti specifičtěji zaměření, nebojte se pro změnu připravit outdoorové lekce Zumby (či jiné taneční lekce), skvěle se cvičí na klidném místě v přírodě různé jógové a body&mind styly. Navíc výhodou je, že jediné co klienti potřebují je podložka.

Jestliže máte dostatek klientů se zájmem třeba o golf, či tenis, můžete pro ně pro změnu uspořádat turnaj v těchto sportech.

 

Věřím, že vaši klienti tyto aktivity uvítají, obzvláště, pokud je pro ně necháte bezplatně jako součást členství, či za velmi příznivý poplatek. Pro neklubová fitka je dokonce tento způsob možností jak překonat slabší letní sezónu a přilákat klienty, kteří by do fitka třeba standardně vůbec nezavítali. Ne vždy jde o vysokou ziskovost těchto aktivit, jako spíš o snahu ukázat klientům, že i přes léto jste tu pro ně a že to nemusí nutně znamenat být v těchto krásných měsících zavřeni v místnosti.

Zkuste začít letos a podělte se s ostatními, jak to vaši klienti ocenili a co to přineslo vám? 


Karel Jarušek, Fit Academy, www.fitacademy.cz/consultancy
 

Diskuze k článku: Vyrazte s klienty na vzduch!

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek