Vánoční svátky nemusejí znamenat úbytek klientů

19.11.2011 14:19

Opět je před námi ta doba „klidu a pohody“, kdy většina lidí pohodlně zasedne k pohádkám s kupou sladkostí a rozhodně poslední nad čím přemýšlí, jsou jejich fitness plány a kdy půjdou do posilovny. V této době zaznamenává mnoho fitness center úbytek klientů. Jistě můžete říct, že po Novém roce v zápalu mnohdy nesplnitelných předsevzetí se klesající návštěvnost zase vyhoupne nahoru, nicméně i zde je háček. Velké procento klientů, kteří pod předsevzetím navštíví posilovnu rychle tzv. „vyhoří“. Jejich zápal nemá hlubší myšlenku nebo lineární plán a při prvních dvou bolestivějších návštěvách to vzdají, případně po měsíci, kdy neuvidí jasně vyrýsované břicho a hubenější stehna odejdou. Pro mnoho posiloven tak zůstávají důležití stálí klienti, kteří chodili před svátky a nejspíš budou i po nich. Komu by se však nelíbilo, přes svátky naopak nahnat do vaší posilovny nové klienty, kteří by se překlenuli do množiny těch stálých? S trochou snahy se vám to může podařit, chce to jen chytrým marketingem zatahat za ty správné nitky.

Vánoce jsou tu, tak proč by Ježíšek nemohl "přijet ve sportovním"?
Jistě jste si všimli, jak rychle během svátků jde návštěvnost vašeho fitness centra dolů, málokdo se bude kolem štědrého dne trmácet do posilovny, ale pro vás je to ideální čas dostat ke strojům klienty. Vyzkoušet můžete tyto dva tipy:

Darujte vstup zdarma
Určitě jste už někdy svým klientům věnovali pro přátele nebo rodinu vstup zdarma. Svátky jsou ideální dobou, kdy můžete své klienty obdarovat a oni tak mohou předat tento dar svým blízkým, se kterými se přes svátky nejspíš potkají. Pokud chcete, aby to byl pro vaše klienty opravdový dárek, nechte jim na recepci každému jmenovitě obálku, ve které tento vánoční dárek obdrží. Pokud však si nejste jisti touto formou, neváhejte použít e-mail a obdarujte své klienty namísto rozeslání tradičního PF, právě tímto dárkovým jednovstupovým (či jednodenním) voucherem.
Mínus: Pokud klienty obdarujete jen jedním volným vstupem,  přijdou jejich blízcí nejspíš a ve většině případů jen jednou. Pořád je to pro vás výhodné protože alespoň jeden z 10 přijde i po druhé a tentokrát za vstup zaplatí a pokud se chytne, je váš.
Plus: Je to zejména malé gesto za pár korun pro vaše klienty, na které udělá dojem a nejspíš se příští rok ve vašem centru opět ukážu. A pokud zjistíte, že návratnost byla příliš nízká, můžete zkusit druhou variantu.

 

Darujte celý týden

Náklady v tomto případě budou nepochybně vyšší. Zato ale budete mít mnohem větší šanci si potenciálního klienta, či člena získat na delší dobu. Scénář je obdobný jako u darovaného voucheru na jeden den / vstup. V tomto  voucheru by však měla být obsaženo mnohem víc. Například zkuste připojit nějakou formu tréningu. Žena po mateřské si vybere Zumbu (chce se po přírůstku do rodiny opět dostat do formy), mladík si vybere TRX nebo staré dobré činky, aby měl čím oslňovat slečny, uspěchaný manažer si zajde na hodinu jógy. Ten malý, ale důležitý prvek úspěchu je ve vašich lidech. Je potřeba, v době platnosti voucherů, řádně proškolit váš team, aby se o nové klienty zajímal. S čerstvou maminkou bude skvělé si nejen zatancovat na dané hodině zumby, ale zároveň jí říct, že když bude chodit pravidelně, zaručujete jí, že se opět dostane do formy, nebo že do pár měsíců shodí kila po těhotenství,  protože s tím máme zkušenosti apod.
Mladík, který zase dostane osobní tréning uslyší na viditelné výsledky do 6 týdnů, když mu jeho „nový trenér“ přislíbí pomoc s plánem, ukáže mu, jak správně trénovat, a tak bude mladík váš. Nebude se stydět, nebude si připadat, že není dost svalnatý v porovnání s ostatními cvičenci a rád se za svým novým „koučem“ příští úterý a čtvrtek vrátí.
Pan uspěchaný manažer si na józe odpočine, vyčistí si hlavu, a když mu kromě toho třeba doporučí váš cvičitel jógy masáž za novou „po vánoční“ cenu (slevu), rád se pro ni vrátí a dost možná zkusí tu jógu znovu.  Celý trik je v tom se po svátcích zaměřit na ty nově příchozí. Samozřejmě zůstáváte zaměřeni i na stávající loajální klienty, ale je dobré si nově příchozí pohlídat. Když to zjednoduším, ukázat jim, že víte, co potřebují a můžete jim to nabídnout. Většina se pak ráda vrátí.

Jaroslav Stružka, Fit Academy, www.fitacademy.cz/consultancy

Diskuze k článku: Vánoční svátky nemusejí znamenat úbytek klientů

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.