Tipy, jak zvýšit příjmy fitness centra - 2. díl

04.11.2013 14:11

minulém díle jsme vám dali několik tipů, kterými je možné zvýšit příjmy vašeho fitness centra, ale stále jich pro vás ještě máme pár připravených, které se do minulého dílu nevešly.

 

Výhodné bonusy pro stávající klienty

Pokud své fitness centrum provozujete už „nějaký ten pátek“, určitě máte hodně stálých klientů, nejspíše si s nimi i tykáte, nebo tak dělá alespoň váš personál. Takový klient je u vás zjevně spokojený a proto vaše fitness centrum také navštěvuje. Nnejspíše o tom nejednou mluvil se svými přáteli a rodinou a snažil se je přesvědčit, aby se k němu přidali, ale zatím bez úspěchu. Zkuste loajalitu těchto klientů ocenit.

Nabídnout jím výhodnou slevu by je určitě potěšilo, ale vaše příjmy by tím nijak nenarostli, spíše naopak. Místo toho zkuste něco nabídnout právě pro jejich známé a blízké. Opět je zde spousta možností od vstupů zdarma až po slevy pro rodinné příslušníky a tak dále. Ve výsledku nejen, že těmto klientům ukážete, že si jich ceníte, ale také jim dáte do ruky silný přesvědčovací argument, který mohou použít, aby přesvědčili své známé k návštěvě vašeho fitness centra a získali tak pro vás další klienty.

 

Školy

Máte ve svém okolí nějakou školu? A navázali jste s ní spolupráci? Pokud je vaše odpověď NE, pak byste to měli změnit. Škola, ať už základní, střední, nebo vysoká, je plná potenciálních klientů. Mladí lidé chtějí vypadat dobře a navíc jsou k tomu v podstatě nuceni svým okolím a spolužáky. Což může být v některých případech velmi silná motivace k tomu začít chodit do fitness. V neposlední řadě jsou tito mladí lidé (hlavně na základních a středních školách) velmi lehce ovlivnitelní názory druhých a tak je zde ústní propagace velmi efektivní způsob reklamy. Pokud získáte jednoho, on vám přivede všechny své kamarády. Spolupráce se školami se různí v závislosti na typu školy.

Základní školy a střední školy mají povinnou jednu až dvě hodiny tělocviku týdně, pokud se nejedná o sportovně založenou školu, ty pak mívají tělocvik každý den. Proto je zde zbytečné nabízet pravidelné vstupy pro celé skupiny například v rámci právě tělocviku, škola by toho stejně nemohla využít. Místo toho zkuste nabídnout škole zdarma jakousi exkurzi do vašeho fitness centra se slevami pro případné zájemce. Díky exkurzy ve větší skupině a pod dozorem učitele si žáci těchto škol „osahají“ veškeré vaše vybavení a opadne z nich počáteční ostych, který jim dosud bránil vaše fitness centrum navštívit. Při dobře zvolené slevě je zde slušná pravděpodobnost získat několik nových klientů.

Vysoké školy jsou úplně jiná kategorie. Studenti vysokých škol už nejsou tak lehce ovlivnitelní a ani nejsou tolik závislí na svých kamarádech, jako tomu je u středoškoláků a žáků základních škol. Takže není možné očekávat tak silný efekt ústní propagace mezi jejich přáteli. Na druhou stranu vysoké školy mají volitelné předměty zaměřené na pohybovou aktivitu jako například plavání, nebo právě fitness. Počet studentů na těchto předmětech se pohybuje zhruba okolo dvou stovek v rámci školy. Pokud tito studenti chtějí získat kredity za daný předmět, musejí navštívit konkrétní fitness centrum na konkrétní počet vstupů (cca 12) a takto se to opakuje neustále každý semestr.

Pokud tedy máte ve svém městě vysokou školu a této možnosti nevyužíváte, přicházíte tak o zhruba 200 potenciálních stálých klientů. Navíc hodně z těchto studentů si na příští semestr zapíše jiný předmět a uvolní tak místo novým zájemcům o posilovnu. I přesto ji budou stále navštěvovat, pokud se jim tam zalíbilo, takže ve výsledku může být počet takto získaných klientů několikanásobně vyšší. Pro získání těchto klientů je třeba se domluvit s vysokou školou a nabídnout jí výhodnou cenu pro studenty v rámci daného předmětu, nebo klidně pro všechny studenty dané vysoké školy. Jak už bylo zmíněno výše, hodně studentů bude mít zájem navštěvovat fitness centrum i mimo volitelný předmět, tak proč ne právě to vaše.

 

Možností, jak zvýšit příjmy svého fitness centra, je opravdu hodně a v tomto dvoudílném článku jsme ani zdaleka nevyčerpali všechny možnosti. Je tedy velmi pravděpodobné, že se v budoucnu můžete těšit na další řadu zajímavých tipů, jak zvýšit příjmy. Do té doby se však dívejte kolem sebe, mějte svoji mysl otevřenou a buďte kreativní. Určitě sami objevíte spoustu nových možností, které vám pomohou získat nové klienty a zvýšit příjmy a celkově zlepšit vaše podnikání v tomto oboru.

 

Autor: Michal Balcar

Foto: Queenax, Freedigitalphotos.net

Diskuze k článku: Tipy, jak zvýšit příjmy fitness centra - 2. díl

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.