Tipy, jak zvýšit příjmy fitness centra – 1. díl

01.11.2013 12:10

Popularita fitness a zdravého životního stylu v posledních letech sice výrazně vzrůstá, ale stále hodně provozovatelů fitness center není se svými výdělky příliš spokojena. Jak tedy zvýšit příjmy fitness centra? To je otázka, kterou si pokládá asi každý provozovatel tohoto zařízení. V tomto dvoudílném článku vám přinášíme pár tipů.

 

Spolupráce s firmami v okolí

Hned na pravo od vašeho fitness centra se nachází welness salón,  na levo zase obchod se sportovním oblečením, přes ulici je hotel a tak dále. Všude kolem vás jsou potenciální obchodní partneři, tak proč toho nevyužít a nenavázat vzájemně prospěšnou spolupráci.
Představte si následující situaci. Máme tu potenciálního klienta, který se rozhodl, že začne sportovat a dělat něco pro svoje zdraví, aby byl fit. Ještě se úplně nerozhodl, jaké sportovní aktivitě se bude věnovat, ale už teď je mu jasné, že bude potřebovat nějaké sportovní oblečení a tak zajde do obchodu se sportovním oblečením a koupí si nějaké funkční triko, tepláky a tenisky. Dojde se svým nákupem na kasu a tam ke svému nákupu jako bonus dostane zdarma jeden vstup do nedalekého fitness centra. „Když je to zadarmo, proč toho nevyužít,“ řekne si a zajde toto fitness centrum navštívit. Při své návštěvě zjistí, že je zde dobrá atmosféra, případně je mu nabídnuta sleva na další vstupy a fitness centrum má nového klienta. Ale ani obchod s oblečením na tom nijak netratí a dál láká zákazníky na vstupy do fitness zdarma, pokud si u nich nakoupí oblečení. Navíc tyto dva chytré podniky svoji spolupráci navázali obousměrně a tak i klienti fitness centra, kteří si zaplatí permanentku v určité hodnotě, dostávají slevu na sportovního oblečení v daném obchodě.
Možností spolupráce je velké množství a vše závisí pouze na vaší fantazii a domluvě s ostatními. Pokud máte ve svém okolí firmy, jejichž činnost souvisí s tou vaší (spolupráce s obchodem s výpočetní techikou asi žádné terno nebude), určitě s nimi zkuste navázat vzájemně prospěšnou spolupráci, můžete na tom oba jenom vydělat.

 

Reklamní prostory

Máte ve svém fitness centru holé stěny, které neslouží k ničemu jinému, než k držení stropu nad hlavami vašich klientů? Zkuste je nabídnou jako reklamní plochy. Příjmy z takto umístěných reklam ve vašem fitness centru mohou dosahovat od tisíců do desetitisíců za měsíc a někdy i více. Vše záleží na velikosti a návštěvnosti vašeho centra, na velikosti reklamy (čím větší, tím více peněz si za ní můžete účtovat) a také na umístění reklamy. Každá stěna ve vašem centrum má svojí komerční hodnotu, nejlukrativnější jsou pochopitelně stěny na které se vaši klienti nejvíce dívají (např. stěny přímo naproti rotopedům a běžeckým pásům), ale je možné využít prakticky kteroukoli část vašeho centra, dokonce i sprchy. Pokud náhodou vlastníte i budovu ve které se vaše fitness centrum nachází, můžete pronajímat i venkovní stěny k reklamně a zde jsou příjmy z takové reklamy několikanásobně větší. Ale opět to záleží hlavně na poloze vašeho fitness centra, na velikosti reklamy a také na domluvě s inzerentem.
Pokud se rozhodnete pronajmout stěny svého fitness centra jako reklamní plochy, rozhodně nesmíte zapomenout na jejich hlavní účel a tím je vytváření prostředí pro vaše fitness centrum a vaše klienty, kteří ho navštěvují. Heslo „všeho s mírou“ zde platí dvojnásob, proto je třeba opatrně vybírat reklamní plochy a inzerenty tak, aby nenarušovali atmosféru fitness centra nebo dokonce přímo neobtěžovali vaše klienty.

 

Sponzoring

Nemusíte být nutně na dresech národního fotbalového mužstva, když se chcete zviditelnit pomocí sponzoringu. Koná se napříkald ve vašem okolí nějaká sportovní akce nebo soutěž? Zkuste se domluvit s organizátory a nabídnout jim své služby (například roční permanentku do fitka)  jako cenu pro vítěze výměnou za uvedení vašeho fitness centra mezi sponzory. Pokud se nebudeme zabývat ušlými zisky, tak vás tento typ reklamy prakticky nic nestojí. A jelikož se jedná o sportovní akce, kolem kterých se pohybují především lidé se zájmem o nějaký sport, tak je zde pro vás téměř každý potenciálním klientem.

 

Pokračování článku najde v našem 2. dílu.

 

Autor: Michal Balcar

Foto: Cybex (Fitbau)

Diskuze k článku: Tipy jak zvýšit příjmy fitness centra – 1. díl

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.