Tipy, jak udržet klienty ve svém fitness

22.10.2013 16:48

 Každý podnikatel ví, že získání nových zákazníků je důležitý krok, ale tvoří jenom malou část úspěchu. Opravdovou výzvou je pak klienty, kteří služby využijí, také udržet. Proto nabízíme několik tipů, jak toho dosáhnout.

 

Buďte pečliví při přijímání a zacvičování zaměstnanců

Doby, kdy kvalitní služby byly nepodstatnou součástí byznysu, jsou nenávratně pryč. Mnoho úspěšných firem má svůj úspěch z velké části založen na pečlivém výběru zaměstnanců. Zákazník dnes vyžaduje příjemný přístup personálu, servis na úrovni, chce mít pocit, že je výjimečný a vítaný. Pokud mu tyto věci poskytnete, je tu velká šance, že se k vám bude rád a často vracet. Umět si dobře vybrat personál je proto jeden z faktorů, které můžou rozhodnout o vašem úspěchu.

Jak však zjistit, kdo je ten pravý pro tuto práci? Je potřeba hledat lidi, kteří jsou empatičtí, mají příjemné vystupování a taky trpělivost. Co se týče trenérů, jedna z možností je přijímat ty, kteří mají z minulosti vytvořenou svou vlastní „základnu“ zákazníků a tu k vám alespoň částečně mohou přenést.

Dobrého zaměstnance je třeba umět také ocenit. Jedno přísloví říká, že pokud chcete, aby se zaměstnanci usmívali, je potřeba jim za to zaplatit.

 

Věrnostní programy

Z pohledu věrnostních programů existují dvě skupiny zákazníků. Do první patří ti, kteří fitness pravidelně navštěvují a budou v tom pokračovat, ať už u vás nebo někde jinde. Druhá skupina jsou lidi, kteří by rádi cvičili, něco pro sebe udělali, ale jejich motivace není natolik silná, tedy potřebují trochu „popostrčit“. Pro tyto zákazníky je hodně důležité hned na začátku vytvořit věrnostní programy nebo klubové členství, které je budou ve své podstatě nutit navštěvovat vaše fitness. Pokud mají totiž zaplaceno dopředu, je pravděpodobné, že to jejich motivaci zvýší na potřebnou úroveň a stanou se z nich pravidelní návštěvníci. Ostatně kluby, které již na klubové členství fungují, mohou tuto tezi velmi dobře potvrdit.

 

Kvalita zařízení

Když si přečtete různé diskuse, do kterých přispívají zákazníci fitness center, zjistíte, že mezi největší problémy řadí zejména čistotu šaten a sprch, pak taky stav posilovacích strojů a mnoho z nich i otevírací hodiny. Je proto potřeba se na tyto záležitosti zaměřit a snažit se vytvořit příjemné a čisté prostředí, udržovat stroje ve výborném stavu a otevírací hodiny v rámci svých možností co nejvíc přizpůsobit potřebám zákazníků.

 

Své klienty si vychovávejte

Mnoho lidí cvičení vzdá, protože nevidí výsledky v čase a rozsahu, jaký si představovali. Je proto dobré umět jejich očekávání upravit na dosažitelnou úroveň. Jinak často nastává situace, že zákazník zklamaný nesplněním svých nereálných cílů na cvičení zanevře. Je přitom možné, že postupuje v podstatě správně, jenom by potřeboval o něco víc informací o tom, jak tělo funguje, jak důležité je správné stravování a jak dlouhý čas je třeba k tomu, aby dosáhl své konkrétní mety. Tedy optimálně nabídněte zákazníkovi úvodní služby trenéra, který uvede očekávání a cíle zákazníka na pravou míru.

 

Ptejte se zákazníků na názor

Dejte vašim návštěvníkům šanci, aby vyjádřili své pocity z vašeho fitness centra. Dejte jim najevo, že jejich stížnosti jsou vítány a snažte se průběžně zlepšovat a vyhovět jejich požadavkům. Jejich názor můžete zjistit třeba formou anonymních dotazníků, velmi rozšířené krabičky nebo knihy stížností nebo jednoduše komunikací zákazníků s personálem.

 

Akcí a možností je samozřejmě mnohem více, je však důležité své klienty hýčkat a motivovat. I v dnešní době větší část center dělá pravý opak. Jak jste na tom vy?

 

Autor: Katarína Šlesaríková

Foto: www.freedigitalphotos.net

Diskuze k článku: Tipy jak udržet klienty ve svém fitness

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.