Specialisté vs. velká fitness – jak vytěžit z malého rozsahu služeb

23.10.2013 17:13

Před lety i k nám dorazil trend velikých hypermarketů a obchodních center, ve kterých najdete všechno, co potřebujete pod jednou střechou. Lidé si na tento způsob nakupování rychle zvykli, protože je to pohodlné a taky to samozřejmě šetří čas. Tento trend se postupně odrazil také v oblasti fitness center. Dnes můžeme nalézt velké množství multifunkčních center, kde je k dispozici všechno od posilovny až po wellness.

Je to však jediná cesta k úspěchu na poli fitness center? Určitě ne. Pokud si nemůžete dovolit konkurovat obrovským centrům s širokou nabídkou aktivit, je zbytečné se silou pokoušet nabízet stejné služby. Naopak velkou šancí jak uspět, je specializace na užší okruh služeb. Jedině tak můžete být nejlepší v konkrétní oblasti.

 

Jak si vybrat tu správnou specializaci?

Je potřeba si uvědomit, jaké jsou vaše silné stránky a na ně se zaměřit. Pokud máte například k dispozici dobrého a kvalitního trenéra funkčního tréninku, či atletiky, proč toho nevyužít? Základem je umět odhadnout své možnosti a podle toho se zařídit. Také samozřejmě záleží na tom, co vás baví. Platí totiž všeobecně známá pravda, že pokud děláte něco, co vás baví, vždy to zákazník pozná. Důležité je také zohlednit lokalitu, ve které se nacházíte. Je rozdíl, jestli se fitness nachází v centru Prahy, nebo v menším městě, kde jsou lidi o poznání konzervativnější. Ve větším městě si můžete snadno dovolit přinést novinku, která na našem trhu zatím není. Naopak v konzervativnějším prostředí, se inovativnost může obrátit proti vám. Je ale velmi důležité nenechat se unést tím, že něco baví nás a myslet si, že to tak bude fungovat i u našich zákazníků. Proto si zjistěte nejprve zájem svých (potenciálních) zákazníků.

 

Bude o mé služby zájem?

Je pravda, že úzká specializace je v porovnání s širokou nabídkou velkých center v podstatě sázkou na jednu kartu. Proto je potřebné mít jasno v tom, kdo má být naše klientela a jestli v našem okolí vůbec někdo takový existuje. Nejdůležitější je uvědomit si, v jaké lokalitě se nacházíme. Složení obyvatelstva, zejména podle věku a finančního zabezpečení, nám může pomoci vybrat tu správnou variantu. Než například postavíte centrum funkčního tréninku, můžete vyzkoušet zájem veřejnými tréninky v místní tělocvičně, nebo ještě lépe venkovními tréninky. Náklady jsou minimální a informace z odezvy na nabídku tohoto typu tréninku může pomoci pro rozhodování o dalších investicích.

 

Vaše eso v rukávu – osobní přístup

Pokud si přečtete reference zákazníků fitness center, zjistíte, že osobní přístup je jedna z věcí, které v nich nejvíc rezonují a podle kterých si vytváří obraz o centru. Je to však nejen o pocitu zákazníka, že je o něj postaráno a je u vás vítán, ale jde také o samotnou kvalitu cvičení.

V menších centrech se úspěšně využívá třeba forma osobního trenéra pro více lidí najednou, v zahraničí oblíbená pod pojmem „Small group training“. Trenér klientovi vytvoří individuální rozpis cvičení a hlídá jeho cvičební rutinu, avšak v menší skupince. Je to mnohem levnější než využití osobního trenéra ve velkém centru, kterého má klient sám pro sebe. Při tomto druhu malého skupinového tréninku má sice trenér na starost více klientů najednou, ale i tak je stále zachován osobní přístup.

Osobní přístup by se měl projevit také v řešení individuálních potřeb klienta a jeho problémů. Ve velkém fitness centru může těžší dostat se ke snadnému řešení svého konkrétního problému (cokoliv, co nefunguje, nebo třeba individuální potřeba řešení členství z důvodu mateřské, zdravotního stavu, atp.). Malé centrum naopak většinou nabízí personál, který za věci přímo zodpovídá nebo je v úzkém kontaktu s vedením a může konkrétní požadavky řešit na místě a v danou chvíli.

 

Na závěr je nutno dodat, že některé klienty jednoduše nepřesvědčíte k tomu, aby využili vaše služby, protože jim princip velkého fitness klubu jednoduše vyhovuje. Ale stejně jako v ostatních odvětvích stále přibývají ti, kteří dokáží ocenit osobní přístup a péči, budou přibývat i ve fitness sektoru. A tady je prostor pro vás, specialisty.

 

Autor: Katarína Šlesaríková

Foto: Freedigitalphotos.net

 

Diskuze k článku: Specialisté vs. velká fitness – jak vytěžit z malého rozsahu služeb

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.