Klubové členství, ANO či NE?

09.01.2011 00:07

Na fitness trhu najdete dvě hlavní skupiny provozovatelů. Jedna „kope“ za klubový systém, zatímco druhá je výrazně proti. Obě mají svoji pravdu, svoje důvody, svoji přízeň, či odpor. Podívejme se tedy na to, kdy je dobré klubový systém zavést a kdy nikoliv. V podstatě si pomocí tohoto jednoduchého textu můžete zjistit, jestli jste na klubové členství sami připraveni. Pokud převažují odpovědi ANO, jste na klubové členství pravděpodobně připraveni.

ANO
Jsem, jakožto majitel, ochoten investovat finance do rozjezdu, či změny svého fitness, či wellness na klub. A to jak do pravidelné obnovy a údržby zařízení, tak i do zřízení prodejního a klientského oddělení, které bude členství obhospodařovat.

NE
Pokud jako majitel nemohu, nebo nechci investovat ani korunu do rozjezdu a stabilizace klubového sytému a zejména už vůbec ne, pokud nevěřím tomu, že je třeba na to mít zvláštní zaměstnance, či spolupracovníky ve formě prodejního a klientského servisu.

ANO
Pokud jsem přesvědčený, že klubový systém může fungovat (ať jsem se o tom přesvědčil v zahraničí, nebo na mnoha úspěšných příkladech i u nás) a jsem schopen ustát tlak „bezvěrců“ v řadách zejména svých kolegů, zaměstnanců či spolupracovníků, příbuzných, známých a také své rodiny.

NE
Pokud si nejsem tak úplně jistý, jestli to může fungovat a chci si to jen na chvíli vyzkoušet. Navíc nevím, jestli mě brzy někdo nepřesvědčí o tom, že klubové členství je nesmysl.

ANO
Jestli jako majitel vím, že nejdůležitější je personál, protože to je důvod, proč se zákazníci budou rádi vracet. A jsem tento personál ochoten pravidelně školit, motivovat, vzdělávat, diskutovat o tom, jak věci dělat pro klubové členy ještě lépe.

NE
Pokud nechci příliš pečovat o personál a myslím si, že vzdělání a vzdělávání je záležitostí každého zvlášť a tudíž stačí jen nastavit jasná pravidla.

ANO
Když vím (nebo jsem pomoci průzkumu, či statistických dat schopen zjistit), kdo jsou moji zákazníci a jestli jich je dostatek v dané spádové oblasti a proč by chtěli využívat služeb klubu. Klub totiž nemusí být vždy pouze exkluzivní záležitostí pro vybrané VIP. Naopak klubové členství může poskytnout pohodlí jako vyšší standard, střední třída, nebo i  tzv. low cost. Tedy být více o kvantitě a zároveň i o nižším standardu nabízených služeb (stejně jako tuto cestu zvolily třeba nízkonákladové aerolinky, u kterých si nemůžete předem zarezervovat konkrétní sedadlo, při zrušení letu nemáte obvykle nárok na náhradu ceny letenky a na palubě nemáte v ceně občerstvení).

NE
Když znám své zákazníky jen z hlediska okruhu pár známých a nemám jasně vyhraněnou tzv. cílovou skupinu. Vždy je totiž důležité vědět přesně co (tedy s jakým cílem) a pro koho (tedy jakou cílovou skupinu) něco vytváříte.

ANO
Když jsem ochoten nechat si poradit od odborníků v případě, že nevím jak dál. Klubové členství není lehká záležitost. Ostatně část fitness podnikatelů u nás si ho již „vyzkoušelo“ a ne příliš úspěšně. Proto základní nastavení členství (opět odvíjející se od místa klubu, jeho vybavení a servisu, cílové skupiny, vašeho cíle atd.) je jeden z nejdůležitějších kroků.

NE
Jestliže si myslím, že podnikám už dost dlouho ve fitness či wellness branži na to, aby mi někdo radil. Ne vždy je však podnikání o jeho délce, jako spíš o získaných zkušenostech. Máte je jen ze svého centra, či klubu, nebo jste měli prostor dostatečně čerpat i jinde?

ANO
Jsem ochoten dát klubovému členství čas a třeba i učit potenciální klienty z mého města, že je to pro ně výhodné. Je třeba si to na začátku dobře a hlavně reálně až pesimisticky spočítat. Lepší je svá finanční čísla podhodnotit a zjistit, že realita je příjemnější, než pak nemít na splátku leasingů za krásné nové stroje, nebo na nájem. Tím vás nechci strašit, ale nebyli byste ani první ani poslední.

NE
Nechcete čekat na lepší výdělky za 9 – 12 měsíců. Je snazší na začátku nastavit jednorázový vstup, jako všichni ostatní ve městě a „slíznout smetanu“ ve formě příchozích klientů hned. Ale bude té smetany dost pro všechny? Je jedno jestli nastavíte klubový systém a k tomu přidáte jednorázové vstupy, ani tak to zpravidla nefunguje a pak rozhodně nikdy nezískáte klubovou atmosféru v klubu, což je jeden z bodů pro který to děláte.

A jak jste na tom vy? Máte či plánujete zavést klubové členství? Podělte se o své dojmy v diskusním fóru níže. Nebo se klidně zeptejte na to co vás zajímá k tématu.

Karel Jarušek, Fit Academy, www.fitacademy.cz/consultancy

Diskuze k článku: Klubové členství, ANO či NE?

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.