Jeden až dva dny odpočinku stačí

03.08.2013 18:17

Již mnohokrát byla zdůrazněna důležitost odpočinku v tréninkovém plánu. Nic se ale nemá přehánět. Dlouhodobější odpočívání totiž může spíše uškodit. Nejen že během odpočívání ztrácí člověk motivaci do dalšího cvičení, ale důsledky se projeví i ve zdraví. Všechny zdravotní výhody fyzického cvičení se začnou rozpadat.


Doktor Michael Joyner z Mayo kliniky v Minnesotě věří, že zdravotní výhody ze cvičení se mohou vytratit, pokud dojde k delšímu vysazení fyzické zátěže. Stejně tak dochází ke zhoršení výdrže, pokud lidé necvičí více dní po sobě.


Z mnoha studií lze vyvodit, že jedním z hlavních důvodů, proč lidé pokračují ve cvičení, je užívání si vynaloženého úsilí z předchozího dne. Cítí se totiž „zdravější“ a více fyzicky zdatní než předtím, ale delší pauzy mezi cvičeními mohou tento pocit zeslabovat.


Joyner se k tématu dále vyjádřil: "Stejně tak je dokázáno, že frekvence úrazu se může zvyšovat při vynechání cvičení po více než několik dní za sebou, především u aktivit náročnějších na technické provedení cviku. Klíčové pravděpodobně je nevynechat více než dva dny v řadě, nicméně přeskočení pouze jednoho dne je ještě lepší."

 

Zdroj: www.technogym.com