Jak zvýšit prodeje osobních tréninků? Pochopením motivů

30.04.2012 09:54

Jste-li majitel fitness centra, které má své osobní trenéry ovšem jejich využití je menší než byste rádi? Nebo jste trenér, ale máte problém se získání klientů? Pak dnešní článek je určen právě pro vás. Nahlédneme do problematiky prodeje osobních tréninků, jak jich prodat co nejvíce a získat tak vedlejší příjmy pro váš klub.

Klíčem k úspěšnému prodeji osobních tréninků je pochopení motivů, cílů a nalezení důvodů, proč by měli právě vaši klienti utrácet za osobní trenéry. Ti nejlepší gym manažeři naslouchají svým klientům, sledují jejich zájmy a vyhodnocují reakce svých trenéru na tyto potřeby klientů.

Podívejme se na nejtypičtější pohnutky, které vedou klienty k nákupu lekcí pod dohledem trenéra:
a) Zdokonalení formy
Ať už se bavíme o nových klientech nebo o ostřílených borcích, kteří došli ke stagnaci, všichni chodí cvičit pod vidinou zlepšení své kondice. Nebudeme v tuto chvíli rozlišovat, zda půjde o odstranění bolesti zad a nebo zbavení se tuku na stehnech. Vysvětlete klientům, že s nimi trenéři budou cvičit bezpečně, nikdo se nechce ve fitku zranit. Představte jim nové trendy, které jim pomohou překlenout stagnaci. Když váš trenér vidí někoho, kdo dělá cvik špatně, naučte je za klientem slušně přijít a oznámit jim, že daným provedením si ubližují a nabídněte jim možnost ukázat správné provedení cviků. Využijte potřebu klientů se zlepšit, nabídněte jim vyřešení jejich problému a nalezení cesty jak dosáhnout toho, po čem touží. Neslibujte modré z nebe, víme, že někdy jsou představy klientů nereálné. Usměrněte je, ale pořád jděte s nimi po té jejich cestě. Vezměme si jako příklad klienta, který nikdy necvičil, má sedavé zaměstnání, 40 kilo nadváhu a bolesti zad ho dohnaly do fitness centra. Jeho představa je do půl roku vypadat jako kluk z pobřežní hlídky. To je samozřejmě nereálné, ale dá se mu jistě vysvětlit, že úbytek váhy bude, že v delším časovém horizontu, bude jeho tělo vypadat jinak a samozřejmě mu správné cvičení bude umět pomoci od jeho bolestí.

b) Zkusit nové trendy

Nakupte do vašeho klubu novinky a trendy. Například TRX, Flowin, balanční pomůcky. Naučte vaše trenéry s nimi pracovat, ať je zařadí do svých tréninků. Old-school železo už nikoho moc nebaví, tréning uděláte zábavnějších a členové budou spokojení, že jdou s dobou a nabízíte jim to nejnovější na trhu.


c) Strávit čas s přáteli, či rodinou
Někteří členové chodí do fitness centra ve dvou, berou návštěvu jako společně strávený čas. Nabídněte jim osobní tréningy pro dva za cenu jednoho a půl a máte vyhráno. Využijte jejich potřebu, jak jsme o tom mluvili na začátku a budete z toho těžit i vy. Programy dva za cenu jednoho a půl fungují, jsou skvělou motivací při cvičení. Lidé jsou od přírody více či méně soutěživí a spíš se vyhecují k dalšímu tréninku společně, než každý sám za sebe.


d) Nakopnout při stagnaci
Klienti, kteří delší dobu stagnují a nevědí, co dělají špatně, často sáhnou po asistenci odborníka.  Využijte toho a nabídněte ve vašem centru tzv. restart balíčky, pro cvičence, co se chtějí zase posunout. Udělejte menší propagaci v klubu, vyvěste bannery, když Vám bude připadat, že máte ve fitku dost pokročilých cvičenců. Nabídněte jim lepší cenu apod.


e) Doporučení od lékaře
Jeden z dalších motivů začít cvičit s profesionálem, může být doporučení lékaře. Apelujte na klienty, že máte zkušené a vzdělané lektory, kteří mohou zaručit zdravé cvičení. Spolupracujte s lékaři, vzdělávejte dále své trenéry, aby klienti, kteří přijdou s „doktor, mě poslal na cvičení“ budou mít jistotu kvality a že skutečně cvičí tak, jak po nich doktor chce.


Napadají Vás další důvody nákupu osobních trenérů? Podělte se s námi o Vaše zkušenosti!

Jaroslav Stružka, Fit Academy, www.fitacademy.cz/consultancy

Diskuze k článku: Jak zvýšit prodeje z osobních tréninků

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.