Jak ze svého fitness, či wellness udělat jedničku na trhu?

29.09.2013 18:15

V žádném oboru, ani ve fitness, či wellness podnikání neexistuje jednoduchá a univerzální rada, jak se stát úspěšným a být lídrem na trhu. I přesto existují kroky, při jejichž dodržení máte velkou šanci dosáhnout svého vysněného cíle v této oblasti.

 

Vyberte si cílovou skupinu a zaměřte se na ní

Mnoho podnikatelů dělá neustále tu stejnou chybu. Snaží se zaujmout, či oslovit naprosto všechny. Je třeba si však uvědomit nevýhody takového přístupu, který zejména v oblasti marketingu může být velice neefektivní. Vaši reklamu budete umísťovat v podstatě kdekoli a utratíte za ní o to větší množství peněz. Efekt nebude nijak zvlášť dobrý, protože každý člověk je jiný a jen těžko se vám podaří oslovit takto široký záběr jednou reklamou. Na druhou stranu pokud se zaměříte na konkrétní cílovou skupinu lidí, vaše reklama bude mnohem efektivnější. Můžete ji třeba umísťovat na webové stránky, které jsou určeny pro vaši „cílovku“ a zasáhne přesně toho, koho zasáhnout má. Také obsah reklamy může být mnohem údernější. Svůj fitness také můžete specificky vybavit podle potřeb skupiny, kterou jste si vybrali. Klienti mají rádi pocit, že se o ně někdo stará, že rozumí jejich potřebám. Toho můžete dosáhnout jedině tím, že se zaměříte na konkrétní skupinu, budete se snažit jí porozumět, pochopit její potřeby a snažit se jí, co nejvíc vyhovět.

 

Nepodceňte výběr správného jména

Pokud máte vybranou cílovou skupinu, je potřeba vymyslet pro vaše fitness, či wellness dobrý název. Ten může třeba vyjadřovat něco, co se vaši zákazníci snaží dosáhnout, nebo jednoduše předmět vaší činnosti. Jako příklad hodný následování, může posloužit Gary Heavin, který se v texaském městě Harlingen rozhodl otevřít první fitness výhradně pro ženy. Pojmenoval jej Curves, co v překladu znamená křivky. Tento název v ženách evokuje nějakou představu, cíl, kvůli jehož splnění se budou vracet. Garymu se podařilo díky prodeji franšíz dostat Curves do více než 60 zemí, kde je v provozu 10 000 studií s přibližně 4 miliony klientek. Určitě i dobrý výběr jména stojí z části za jeho enormním úspěchem.

 

Dovolte lidem vaše služby vyzkoušet levně nebo zdarma

Pokud lidem ukážete, že věříte v kvalitu vašeho centra a umožníte jim vyzkoušet si jej za výhodných podmínek, máte šanci si hned na začátku získat velké množství zákazníků. Člověk je od pradávna tvor zvědavý, a pokud do toho navíc nemusí vložit peníze, rád to zkusí.
I výše vzpomenutý Gary Heavin  při svých začátcích nabízel ženám podobné benefity. Pokud klientky v jeho fitness centru nezhubly, dostaly všechny peníze zpět. Jak sám říká, férovost ve vztahu k zákazníkům se vyplácí.

 

Buďte originální

Alespoň v něčem. Najděte něco, co nedělá nikdo jiný. Něco, dle čeho si vás lidi zapamatují a nebudou si vás plést s konkurencí. Nemusí to být nic velkého, jde jen o to, abyste se odlišili, protože pro dosažení výrazného úspěchu je potřeba vystoupit z řady. Klienti jsou rádi, když dostanou třeba i něco malého, ale dostanou to navíc, jako bonus. I to je jedna z možností, jak se zákazníky vytvořit dlouhodobý vztah.

 

Neusněte na vavřínech

Pokud se k úspěšnému fitness, či wellness centru dopracujete, nebo se tak už stalo, nezapomínejte, že je potřeba být neustále ve střehu a o krok před konkurencí. Zákazníci nejsou rádi, pokud se mění dobře fungující a zaběhnuté věci. Proto, jestli se vám daří, není samozřejmě třeba svůj byznys „překopávat od základů“. Jednou za čas je však vhodné nějaké oživení, inovace, díky kterým si udržíte statut moderního fitness centra, které drží krok s dobou.

A je v podstatě jedno, jestli jste fitness, wellness, nebo. Ve skutečnosti totiž prodáváte sny, iluze, emoce a dobrou náladu.

 

Autor: Katarína Šlesaríková

Foto: Cybex & Free Digital Photos

Diskuze k článku: Jak ze svého fitness, či wellness udělat jedničku na trhu?

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.