Jak na propagaci formou letáků či inzerátů

23.02.2011 01:15

Předpokládám, že vaše centrum využívá různé formy propagace a podle mých zkušeností forma letáku, či inzerátu v místním periodickém tisku (noviny, časopisy) jsou nejčastější. Mnozí z provozovatelů si však stěžují, že tato forma propagace ne úplně funguje. Proč?

Důvod bude jednoduchý. Špatně vytvořený leták, či inzerát, přemíra textu, chybějící kontakty, špatné cílení, či mnohé jiné. Jak tedy inzerát či leták vytvořit správně:

1) Jednoduše
Jak již řekl někdo přede mnou, v jednoduchosti je krása. Čím komplikovanější bude sdělení, tedy text, tím hůř potenciálního zákazníka osloví a zasáhne. Dovolte potenciálnímu zákazníkovi spočinout okem, ale také nemuset dlouze hledat hlavní informaci. První dojem vzniká i u reklamního textu v několika prvních sekundách (či milisekundách).

2) Neprodávejte produkt, ale k čemu to zákazníkovi bude
Tedy vykašlete se na produkt a jděte přímo na věc. Sdělte zákazníkovi co mu to přinese. Text ve smyslu „velké fitness a cardio“ by vás také určitě neoslovilo a nedonutilo si jít zacvičit. 

3) Využívejte známé osobnosti
Je jedno jestli je to osobnost známá celostátně, nebo jen lokálně ve vašem městě či kraji. Prvotním cílem inzerátu či letáku je přilákat pozornost. A tímto krokem dle výzkumů získáte až o deset a více procent vyšší pravděpodobnost.

4) Sex prodává
Netvrdím, že máte na inzerátu, či letáku umisťovat polonahou slečnu. Pojetí výrazu „sexy“ se posouvá. Dříve byla sexy slečna opřená o karoserii Škody MB na reklamě pro Barum, dnes je pojetí možná o trochu skromnější a zejména uhlazenější. Ale o to více může působit. Ostatně určitě hodně zákazníků vaše služby využívá, protože se chce sexy cítit, či vypadat, ať už pro sebe, či drahou polovičku. A výzkumy jen potvrzují, že sexy leták či inzerát působí na ženy a ještě daleko víc na muže. Ostatně podívejte se, co prodává dámské časopisy.

5) Srozumitelně a jasně
Žádné složité texty a vysvětlování. To vše můžete mít na svém webu, či facebooku, kam se může zákazník po zadání webové adresy podívat. Nebo vám zavolá. Ale u inzerátů a letáků platí zlaté pravidlo: Méně je více!

6) Uvažujte jako zákazník
Fotografie či ilustrace jsou téměř vždy dominantou inzerátu či letáku. Cílem by tedy mělo být zákazníka takto zaujmout, až poté mu poskytnout text. Text by tedy měl být vedle fotografie (napravo), nebo pod fotografií. Snažte se vyhnout umístění fotky do spodní části, kam zákazník snadno sklouzne zrakem a k textu už se nevrátí.

7) Nesnažte se příliš experimentovat
Z výzkumů bylo zjištěno, že zákazníci příliš neoceňují experimentální inzeráty (ohýbané stránky, přilepené, či vložené letáky, atp.), protože je obtěžují. Zákazník nechce být obtěžován, chce být hýčkán a vybrat si sám (nebo si to aspoň myslet), co si přečte a v jakém pořadí. Agresivní text ho může sice vtáhnout, ale pak znechuceně otočí stránku, nebo leták hodí do koše s poznámkou ve smyslu inteligence zadavatele. Buďte tedy chytří a zůstaňte aspoň trošku konzervativní. Cílem je zákazníka oslovit, ne odradit

8) Nezapomeňte doplnit kontakt
Nemusíte uvádět ulici, kreslit mapu, dávat tři možné telefony, e-mail na sebe i na manželku, a uvádět zodpovědnou osobu a otvírací dobu. To vše se zákazník dozví, když vám zavolá, nebo si to najde na webových stránkách, pokud to tam máte. Stačí tedy telefon a webová adresa.

A jaké jsou vaše inzeráty a letáky? Zkuste se podělit s ostatními o vaše zkušenosti v diskusním fóru níže.

Karel Jarušek, Fit Academy, www.fitacademy.cz/consultancy

Diskuze k článku: Jak na propagaci formou letáků či inzerátů

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.