Jak na cílovou skupinu 18 - 35 let

02.09.2014 12:29

Cílová skupina ve věku 18 – 35 jde na dračku, budete mít co dělat, abyste ji dohnali, přemluvili k pozornosti a přitáhli k sobě. A když už se vám to povede, budete muset moc hezky zpívat, aby tancovala, jak byste vy rádi. Proč? Protože ji má v hledáčku 99% dravců na trhu. Je zahlcená, přesycená, vědomě selektuje komerční sdělení, je vybíravá, nestálá, zorientovaná a navíc má: Strašně málo volného času.

Pokud totiž neběhá mezi studovnou a brigádou, tak cestuje po světě a sní hollywoodský sen, startuje kariéru v nějaké korporaci a pracuje non stop nebo zakládá rodinu, kojí a platí hypotéku. Takový pekelně rychlý, nestálý, pohyblivý terč.

A vidíte. Přesto byste ctěné zástupce této atraktivní cílovky měli na svém klientském seznamu taky. Protože mají peníze.

Tak si pojďme říct, co o nich víme a jaké nám to k nim otevírá cesty.

1. Tak mám už to sebevědomí, nebo ne?

Docela prekérní situace, pod tlakem konkurenční doby, muset se prezentovat svému soukromému i profesnímu okolí jako životem protřelý, zkušený dravec, zatímco máte za sebou akorát tak maturitu, promoci a dvě-tři startovní pracovní pozice, případně porod a následnou střídačku na lavičce trhu práce. Rozpor mezi tím „jak mám vypadat“ a „jak se skutečně cítím“, který v sobě nosí lidi ve věku 18-35, je prostorem pro vás. Jak to?
Jste obchodníci se sebevědomím! Můžete jim nabídnout odrazový můstek pro vybudování zdravého a odolného jedince, který si věří a na nic si nemusí hrát. Asi se nemusíme rozepisovat na téma, kterak psychická vyrovnanost a vlastní sebehodnocení úzce souvisejí s tím, jak jsme na tom po fyzické stránce, jak vypadáme a jak dobře se cítíme zdravotně. Zachyťte vzduchem plápolající, zmatené skoliotické človíčky, stabilizujte je a pomozte jim: postavit se na rovné nohy, správně dýchat, rovně chodit, překonávat lenost, posouvat hranice, dosahovat cíle, být se sebou spokojený, žít lepší život, plnit facebookové statusy vlastními citacemi. Krásná manažerská rovnice. A ten nejlepší způsob získat loajálního zákazníka.

 

2. Řekněte mi, co chci a já vám řeknu, jestli vám zaplatím

V případě cílovky 18-35 počítejte s tím, že „oni vědí“. Na všechno budou mít názor. Nenechají se opít rohlíkem. Budou znát odpověď dřív, než otevřete ústa. A také budou mít docela hezky zformulované, proč co nejde. Proč je co špatně, jak co nefunguje a komu co ublížilo. A každého bude pravděpodobně něco bolet. Oběti přemotivovaných rodičů budou mít v tomto věku na sobě již stopy provázející sporty s jednostranným zatížením, oběti plejstejšnů a kancelářských stereotypů bolesti zad, oběti fast foodů a české kuchyně větší či menší nadváhu, oběti diet rozkolísaný metabolismus a porouchané vidění sama sebe. Dnešní doba přeje informacím, ale povrchním. Nechte je vymluvit, poslouchejte, zapisujte si. Pak je zorientujte, přesvědčte o své odbornosti a nabídněte jim:

  • Projekt
  • Příběh
  • Plán
  • Recept
  • Program

Pak jim pomozte je naplnit. Málokdo má rád ten pocit vyjukaného zajíčka v nové posilovně, když nevíte kam dřív zabočit a máte dojem, že máte na čele napsáno „ne, nevyznám se tady, jsem tu poprvé, nekoukejte na mě“. Udělejte všechno proto, aby se u vás klienti zabydleli, vítejte je jménem a těšte se pohledem na to, jak se mezi sebou znají, zdraví a baví a jak se vám z klientů stávají štamgasti. 

 

3. Kdo usne na vavřínech, prospí nejbližší závod

Podepsaná smlouva? No gratulujeme! Nevěřte si ale, že máte vyhráno, získali jste totiž do hrnečku duši přelétavou jako vlaštovka. Když se kolem ní šustne lákavá nabídka konkurence, když bude mít pocit, že se nestaráte, že si nevážíte, že se jí obchod nevyplatí, vyletí vám z hnízda a už se nevrátí.  O to, aby byla po uplynutí její doby smlouva obnovena, se musíte starat od prvního dne. Servis, nápady, osobní vztahy, bonusy, najděte si, co u koho funguje, ale rozhodně nezanedbejte prevenci. Když po nějakém období pravidelné docházky zaznamenáte pokles návštěvnosti, zkuste se dopídit, čím to je a podle toho, co se dozvíte, se zařiďte tak, abyste zabránili exitu.
Někdo by si sice možná mnul ruce nad úspěchem, že zinkasoval peníze a plátce mu tam nezaclání, ale vy určitě ne. Vy víte, že váš cíl je mít na seznamu živé, přítomné lidi, ne mrtvé duše, které příští rok už neobnoví.
Človíčkovi se nechce? Pomozte s motivací.
Má pocit, že mu to nic nepřináší? Pomozte s tréninkovým plánem.
Nemá čas? Pomozte s časovou organizací dne/týdne, aby se našel prostor pro trénink, nebo připravte sérii guerilla extra rychlých, ale účinných lekcí „do 40 minut jste venku, nebo vám vrátíme peníze“.
Chystá se klient na pár měsíců mimo město? Čeká ho ultra těžké pracovní období? Šestinedělí? Operace sanice? Nabídněte na toto období snížení poplatků nebo pozastavení smlouvy. 
Že to všechno samozřejmě jste připraveni dělat, ale nemáte příležitost? Nu, pravděpodobně jste si nevybudovali u klienta dostatek důvěry, že vám to všechno zavěsí na nos. Asi si nevěří, že vás zajímá, že mu za to stojíte, že byste pro něj udělali krok stranou. Asi nemáte informace o této vaší ochotě zveřejněny způsobem dostupným, stručným a přitažlivým. A tak si pomalu a v tichu odumírá jedno členství a jeho majitel chodí po světě remcajíce, přidávajíce se k těm, co říkají: „Roční členství? To není nic pro mě. Byl jsem tam desetkrát a pak už to byly jen vyhozené peníze...“

Autor: Nina Teodorová
Foto: Panatta Sport

Diskuze k článku: Jak na cílovou skupinu 18 - 35 let

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.