Jak fitness floor může zvýšit příjmy fitness?

06.02.2011 23:48

Trenéři ji zpravidla nemají moc v oblibě. Mají pocit, že je to zabitý čas, v průběhu kterého se dá studovat, hrát hry, koukat na internet, případně svačit. O čem, že je řeč? O službě na flooru. Nebo chcete-li o službě dohledu ve fitness.

Jenže chytří trenéři už vědí, že to je právě služba na flooru, která s ostatními službami může přinést výraznou většinu klientů. O zvýšení příjmů trenéra a tím pádem i fitka ani nemluvě.

Jak by měly služby na flooru vypadat:

1) V ideální případě by 1 trenér měl být k dispozici po celou otevírací dobu. Pokud to není možné alespoň ve špičkových časech v pracovních dnech.

2) Jeho místo by mělo být s dobrou viditelností na celé fitness vč. kardio zóny, nebo by měl neustále procházet fitkem a zastavit se vždy na místě s dobrým výhledem. Tedy vidět i být vidět.

3) Vždy zdraví příchozí klienty první.

4) Jestliže vidí klienta, který si evidentně neví rady se strojem, cvikem, nebo bezcílně bloumá po fitku, přistoupí k němu a zeptá se ho: „Mohu vám pomoci s tímto cvikem? Vidím, že si takto ničíte záda, můžu vám ukázat lepší variantu? Vidím, že jste u nás poprvé, můžu s něčím poradit?“ Variant je spousta. Ne vždy je trenér klientem přijat v dobrém, protože někteří klienti mohou mít pocit, že je obtěžujete. Když se však zeptá výše uvedenou slušnou formou, klienti zůstanou na jeho straně, protože budou vidět, že patří k dobrému servisu fitka. A když nepotřebují poradit nyní, třeba budou chtít poradit, či pomoci příště.

5) Netelefonuje, ani nepíše zprávy SMS.

6) Ve volném čase uklidí nářadí, srovná činky, nastaví stroje do základního nastavení, sundá kotouče z benchpressu, uklidí podložky a míče.

7) Přirozeně se na klienty usmívá i když zrovna nemá svůj den. Protože pozitivně naladěný trenér může pozitivně naladit i klienta a je větší pravděpodobnost, že prodá svoje trenérské služby. Opak se však moc nestává. Jestliže klient přichází dobře naladěn a trenér se tváří jako kakabus, co by se muselo stát, aby si klient chtěl koupit balík tréninků?

8) Skrze rady a tzv. smart talk (tedy základních pár frází prohozených) s klientem se může trenér dostat až ke klientovu cíli, který chce ve fitku dosáhnout. Pak už je jednoduché ukázat mu, že je trenér tím pravým pro něj.

9) Pokud by klient váhal, stačí mu nabídnout diagnostiku pohybového aparátu (pokud ji vaše fitness nabízí), nebo první trénink zdarma na vyzkoušení. Málokdo odmítne. A trenér poskytne klientovi větší ochutnávku než jen jednu radu při cvičení.

Nikdo netvrdí, že všichni vaši trenéři musí mít službu na flooru. Ideální varianta je nastavit počet tréninků, které musí trenér získat měsíčně, aby byl této služby zbaven. A když si trenér na sebe vydělá stanoveným počtem tréninků, je to přínos i pro vás. A nic vám nebrání nabrat další posilu do trenérských řad, která si postupně stejným způsobem na sebe nabalí klientelu.

Co vám ještě brání opravdu rozjet trenérský byznys ve vašem fitku?

Karel Jarušek, Fit Academy, www.fitacademy.cz/consultancy

Diskuze k článku: Jak fitness floor může zlepšit příjmy fitness?

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.