Factory Pro spouští nový low cost projekt v Praze

07.05.2012 19:06

Jistě si ještě pamatujete společnost Factory Pro. Svého času otevřela jedno z největších fitness v ČR v Praze na Smíchově. Toto fitness pak společně s druhou pražskou pobočkou bylo úspěšně prodáno nadnárodní síti fitness a wellness klubů, Holmes Place.
Factory Pro se vrací zpět na fitness scénu. Po mnoha letech ve fitness byznysu přichází s novým konceptem. Jako jedni z prvních v ČR otevírá low cost fitness klub. A kde jinde, než na pražském Smíchově. V zahraničí lze nalézt například úspěšnou rakouskou síť Fit Inn, která již provozuje také low cost fitness v Bratislavě s měsíční cenou členství 19,90 EUR.

Co je low cost v českých podmínkách? Low cost v českých podmínkách se dá velmi těžko definovat. Ještě stále, nejen v menších městech, najdeme fitness se vstupem i pod 50 Kč. Ano, to je low cost, ovšem trochu jiný a zpravidla dlouhodobě neudržitelný. Dle zahraničních standardů, ke kterým se pomalu blížíme, jsou takto označovány kluby s cenou kolem 20 EUR měsíčně.
Factory Pro vsadilo na cenu těsně pod 500 Kč. Není to však „cena od“ jako například u BBC, ale cena pevně daná. Tato cena je vykoupena například tím, že klient platí extra za sprchu, ručník, či další nadstavbové služby, které mohou být jinde běžné.
O tom, zda je tento koncept vhodný pro ČR a co vůbec nabízí jsme se bavili s Evou Austovou, Sales & Marketing Managerkou znovu sílícího Factory Pro.
 

1) Proč jste se rozhodli pro nízkonákladové fitness?
Obecně Lowcost kluby minimalizují riziko negativního vývoje, to jsou náklady převyšující příjmy. Některým Prémiovým klubům se stále nedaří nalézt rovnováhu mezi příjmy a výdaji a pro klienta, který těmto klubům platí nemalé měsíční příspěvky, to může znamenat jistou obavu z neúspěchu takto předimenzovaného klubu. Klientům je model nízkonákladových fitness sympatický, neboť zmírňuje jejich riziko. Je tomu tak hlavně v západní Evropě a věříme, že v době ekonomické nestability se zavděčíme i aktivním sportovcům u nás v Praze, aniž by při tom byly ohroženy jejich domácí rozpočty.
 

2) V čem budou vaše přednosti a v čem naopak mínusy?
Naše přednosti vidíme určitě ve kvalitním, řekla bych až špičkovém vybavení fitnessu. Posilovací stroje značky Gym 80 v této modelové řadě budou pouze v našem klubu. Další výhoda je i v zasíťování center. Mínusy ukáže až samotný provoz. Tím, že ale nejsme nováčky ve sportovní sféře, věříme, že se nám podaří mínusy minimalizovat a naši klienti budou spokojení.

 

3) Jaký je cíl v počtu těchto fitness, bude-li jich více a v jakých lokalitách?
Další pobočky v plánu máme, lokality budeme moci zveřejnit až na podzim.

 

4) Kdy plánujete termín otevření prvního pilotního FactoryPro?
Otevření prvního fitness centra plánujeme 15.5. na Smíchovském nádraží. K dispozici bude rozlehlá cardiozóna, kvalitně vybavená posilovna a speciální zóna pro ženy s kruhovým tréninkem. 

Zajímavý koncept, vyzkoušený v zahraničí může ohrozit snad jen sílící cenová válka mezi Premium kluby World Class a Holmes Place. Na trh prosakují informace, že v těchto klubech se před létem blíží cena právě až k 500 Kč za měsíc. Přejeme tedy novému Factory Pro hodně síly v boji na českém trhu! Více informací najdete také na www.factorypro.cz.

Karel Jarušek, Fit Academy, www.fitacademy.cz/consultancy

Diskuze k článku: Factory Pro spouští nový low cost projekt v Praze

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.