Facebook fitness centra

16.02.2014 16:49

Smysl vaší přítomnosti na sociálních sítích je jasný, otázka určitě nestojí „jestli,“ ale „jak.“ 3,8 milionu aktivních uživatelů Facebooku v České republice jako důvod mít účet stačí. Facebook je položka „musím mít“ v oblasti sociálních médií. I když svůj osobní účet spravujete rádi a v rámci své komunity platíte za úspěšného „postovače“, ještě to neznamená, že ten samý úspěch budete automaticky sklízet i v případě správcovství profilu firemního.

Ten by měl být inteligentně a promyšleně začleněný do celkové komunikační strategie společnosti, kterou reprezentujete tak, aby vytěžil potenciál sociálního média a zároveň měl stanovené reálné cíle a očekávání vzhledem k jeho povaze. Firemní profil vám totiž nezajistí závratné a okamžité prodeje. Ale může vám pomoci v oblasti pozitivního PR. V získávání sympatií, budování důvěryhodnosti, i obrazu, jaký byste o sobě chtěli vytvořit v očích veřejnosti.

 

Ladit realitu a očekávání

Při stanovení funkce sociálního média ve vašem marketingovém mixu volte střízlivé  

formulace, budete později méně zklamaní, kdyby se vám nepovedlo udělat díru do světa. Na začátku si řekněme, že váš firemní profil se nemusí jmenovat stejně jako vaše firma. Čili „Fitness centrum něco“. Váš profil se může jmenovat jako něco, co ztělesňujete. Jak přemýšlíte, co byste chtěli vašim fanouškům nabídnout. Pokud váš profil nebude působit prvoplánově komerčně, bude budit víc důvěry a získá víc fanoušků. Nebojte se toho, že investujete do něčeho, co se nebude prezentovat stejným jménem jako vaše firma a neponese všechny corporate identities, které vás identifikují. Pokud svůj profil povedete poctivě a s konzistentním přístupem, výsledky se dostaví.

 

Souhrnně k názvu vašeho profilu, zde jsou možnosti, jak to uchopit a na čem může být váš profil postavený:

  •  na člověku, na personě, na jménu, které vás reprezentuje (například jméno, které se stalo značkou díky úspěšné sportovní kariéře)
  •  na filozofii, kterou prezentujete (zdravý životní styl, hubnutí, do formy, hard core)
  •  postavené na oboru, ve kterém podnikáte (sport, byznys, služba veřejnosti)

Status, post, stav

Jakkoliv tomu říkáte, je to ta denní facebooková rutina, které se budete věnovat a na kterou si budete připravovat podklady, řekněme 3 – 14 x v týdnu. Z obsahového hlediska budete zrcadlit vaše podnikání, obecná doporučení jsou: něco nové, něco zábavné, něco poučné, něco užitečné, něco komunitní, něco v nových souvislostech, něco zajímavé, něco sdílení hodné. To jsou ingredience, recept a výsledné dobrůtky nechám na vaší specifické kuchyni.

Postování zvládá zručný textař levou zadní, není okolo toho potřeba moc filozofovat, snad jen, dejte si malinko pozor na stejný vizuální styl, sjednocené oslovování, titulky.

Text by měl být co nejstručnější, jde samozřejmě o to, jestli jste sběrači lajků a pak jde o vtip, šok, originalitu, bulvár, jestli potřebujete sdílet fakta, dělejte to rovněž co nejstručněji. U postů, které mají být poučné, se nesnažte moc mentorovat, u pozvánek moc podbízet, u servisních informací otravovat, u sebechvály přehánět atd. Prostě všeho s mírou.

Všichni víme, že roztomilé kočičky jsou lajkoví rekordmani, ne že bychom z vás chtěli dělat veterinární stanici, ale příklad si z toho vzít můžete. Co je roztomilé, to se počítá. Máte-li maskoty, živé nebo plyšové, šup s nimi na stroje a kdo vymyslí nejroztomilejší aranžmá, stane se sdílečem roku. I roztomilost má ale svoje hranice vkusu, tak opatrně.

Grafické efekty táhnou, máte-li rozpočet nebo zručného grafika ve firmě, neváhejte personifikovat svoje snímky logem nebo nějakým jasným grafickým prvkem. Jednak tím ošetříte identifikaci vašeho fotografického majetku a jednak budete držet vizuální linii, která se po čase fanouškům implementuje do paměti.

 

Selfpromo

Nezapomeňte váš profil propagovat, jsme sice zase u budgetu, ale bez toho to nepůjde. PPC kampaň nosí fanoušky, podpoření jednotlivých příspěvků lajky a fanoušky. Za málo peněz se dá získat hodně muziky, jen se obraťte na někoho, kdo nastavení těch kampaní opravdu rozumí.

 

Interakce

Počítejte s tím, že sociální sítě stojí a padají na interakci, jediný klik vás dělí od sdílení vaší zprávy stovkám či tisícům uživatelů a zhruba tolik času vám dávají fanoušci na to, abyste jim odpověděli na dotaz, reagovali na stížnost, okomentovali komentář. Na negativní posty jsou různé názory, obecně platí nemazat, protože co smažete z timeline, nesmažete z pamětí lidí. Ale vulgarity si na stránky pustí málokdo. Ani vy nemusíte.

 

Nezapomeňte na aplikace

Pozadí firemního profilu na facebooku dává dostatek možností na vaši propagaci na různých úrovních, byla by škoda je nevyužít. Mluvím samozřejmě nejen o sekci “informace”, která by měla být naplněna všemi relevantními fakty, ale především o aplikacích. Vůbec se nestyďte, nechte se inspirovat. (Zároveň to berte i jako minipřehled některých dalších sociálních sítí):

  • Instagram a Pinterest (Sociální sítě zaměřené na sdílení obrázků. Obrázky mají podobnou motivační sílu jako videa, podmínkou je koncept, jeho originalita a důvod, proč by vaši nástěnku měli lidé sledovat)
  • Youtube kanál (Videa vévodí pozornosti na internetu. Máte svůj účet na youtube a rozpočet na točení propagačních/motivačních/reportážních videí?)
  • Twitter (Kanál jako stvořený pro formáty a la tiskové zprávy. Máte-li účet na twitteru, propojte tyto dva sociální kanály)
  • Události (Termíny, akce, pozvánky)
  • E-shop (Máte co prodat? Tak prodávejte)
  • Fan rewards (Reference, pochvaly, doporučení. Hurá na ně, ale buďte objektivní a nebraňte se kritice)
  • Succes stories (Inspirace, inspirace, inspirace! Ukažte, co se komu povedlo, efekt pozitivních příkladů stoprocentně funguje)
  • Prokliky na web (Facebook není ten kanál, který vám má přinést konkrétní zisky nebo jiný profit. Ale web ano. Dělejte všechno pro to, abyste tam, kde to potřebujete, přesměrovali fanoušky na vaši webovou stránku do prostředí, kde je možné realizovat konverzi)
  • Challenge skupiny (otevřené skupiny)

 

Správce je král

Ano, je důležité, kdo bude váš profil spravovat. Měla by to být jasná pracovní pozice, s jasnou pracovní náplní. Nemluvím automaticky o plném úvazku, ten asi není adekvátní, nicméně, ani to nemůžete nechat na recepční nebo asistentku, dokonce ani na sebe, pokud nebude zaručená poctivá a kontinuální práce. Správa FB profilu začíná naplněním a pokračuje aktualizací základních informací, v postování, v reakcích na fanoušky, v hlídání komentářů, v případné krizové komunikaci. Může to být vlastní nebo externí, ale aktivně angažovaná osoba nebo profík ze specializované agentury, s propojením na někoho, kdo je schopný jej v případě potřeby podpořit informacemi v krizové situaci. Měl by to být člověk, který zná facebookové prostředí, váš záměr s profilem, umí formulovat myšlenky stručně a trefně, umí pracovat se zdrojem i dostatečně kvalifikovaně reagovat na podněty vašich fanoušků. Protože interakce, ochota, proaktivnost, to všechno zvyšuje vaši kredibilitu. Stejně jako snaha dostát své misi na sociálních sítích, fanoušky bavit i informovat. 

Ne nadarmo se totiž lidem na sociálních sítích říká uživatelé. Potřebují užívat i užívat si.

 

Autor: Nina Teodorová
Foto: Freedigitalphotos.net

 

Diskuze k článku: Facebook fitness centra

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.