Co je to SWOT analýza?

21.01.2011 18:00

Tato analýza byla vyvinuta již v 60. letech minulého století a dodnes úspěšně slouží firmám a podnikatelům.

SWOT znamená:

S (Strengths) – Silné stránky

W (Weaknesses) – Slabé stránky

O (Opportunities) – Příležitosti

T (Threats) - Hrozby

  

Analýza se dá použít na konkrétní projekty, firmy, podnikatelský záměr, ale nejvíce se využívá právě v marketingu. Definicí silných a slabých stránek, stejně jako příležitostí a hrozeb si snadno rozdělíte informace a fakta do těchto 4 kategorií. Vidět jednotlivé body vedle sebe vám pak může výrazně pomoci ve vašem rozhodování.

Příklad: Zavedení nového cvičebního stylu (např. Zumby) do vašeho centra

Silné stránky

- jste ve své lokalitě známí kvalitními lektory a lekcemi

- klienti u vás slyší na novinky

- Zumba je nyní populární a nevyžaduje větší propagaci

Slabé stránky

nemáte již pro tento měsíc výraznější rozpočet na propagaci této novinky

- ve vaší lokalitě chybí kvalitní lektoři

- školení na Zumbu stojí 8000 Kč za osobu

Příležitosti

- byli byste druzí ve vaší lokalitě a víte, že máte klientům co nabídnout i nad rámec Zumby

- jedinou konkurencí je lektorka Zumby v místní tělocvičně – můžete využít jejich služeb?

je možné se Zumbou zpropagovat i další styly, či služby vašeho fitka?

Hrozby 

- lektorka Zumby v místní tělocvičně je bezkonkurenčně levná, za lekci vyžaduje jen 20 Kč

- nemusí se podařit sehnat lektorku, ani se domluvit s tou stávající v tělocvičně

- klienti nemusí chtít taneční lekce Zumby

Jestliže se podíváte na tuto jednoduchou analýzu, ujasníte si své myšlenkové pochody a hlavně co by vám mohlo bránit pro zavedení nového cvičebního stylu. Stejně tak zjistíte, v čem by vám to mohlo pomoci ve vašem byznysu.

Karel Jarušek, Fit Academy, www.fitacademy.cz/consultancy

Diskuze k článku: Co je to SWOT analýza?

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.