Co je skutečný fitness produkt?

16.08.2011 20:06

Přemýšleli jste někdy nad tím, co je skutečně to co prodáváte ve svém fitness byznysu? Je to prostor, ve kterém klienti cvičí, nebo lekce, či fitness stroje, které nabízíte, či služby které prodáváte? Zkuste se na to podívat z jiného úhlu pohledu. Co když jste právě vy opravdovým produktem, za kterým přicházejí? Vy a vaši zaměstnanci.

Klienti vnímají změny, nové stroje, nové lekce, zrenovované prostory, či nové dekorace. 80% ale tvoří personál klubu, či centra. Jste na to připraveni?

 

Od recepce první krok

Že je recepce výkladní skříní, prvním, co klient vidí, když k vám zavítá netřeba dodávat. Ostatně jste si na toto téma mohli přečíst články dříve (viz. na konci článku). Když se podíváte na personál recepce, jaké požadavky by měl dle vás splňovat? Najdete ve Vašem výčtu pojmy jako „mladý“, „sexy“, „sportovní“? Nebo spíše „přátelský“, „ochotný“, „inteligentní“, „společenský“, „komunikativní“, „usměvavý“?

Výčet by mohl být daleko širší, ale věřte, že přátelská povaha, ochota ke klientům, přirozená inteligence, schopnost komunikace a úsměvu umí vynahradit i zdánlivou nesportovnost, či chcete-li, nižší profesionalitu. Nebo je vám v restauraci příjemnější číšník profesionál, který dělá vše tak jak má, ale chová se odměřeně až bez zájmu?

Přátelská recepční prodává další spolupracovníky z vašeho týmu. Ať už maséry, trenéry, fyzioterapeuty, nebo lektory skupinových lekcí. Zapomněl jsem na něco? Ano třeba i kávu, kterou sama klientovi připraví, nebo nápoj, který mu nachystá. Tedy svoje služby.

 

Trenér není jen počítadlo

Setkávám se s tím často. S názorem, že trenéři jsou jen počítadla opakování a že klientovi nic dalšího ve finále nepřináší. Nalijme si ale čistého vína. Pravda je taková, že většina klientů, kteří trénují s trenéry delší čas, s nimi má vztah na velmi přátelské bázi. Nejde tedy jen o to, zacvičit si, ale také si popovídat, sdělit dojmy z poslední dovolené, probrat jak to klape doma. Platí to ale v podstatě o veškerém personálu, který přichází s klientem do styku na bázi one-to-one.

Trenéři a nejen oni, jsou často více terapeuty. Opět je jen na nich, zda klient využije další vaše produkty, tedy další personál. Jestli si dá drink na baru, jestli půjde na masáž, nebo si zajde na skupinovou lekci, či využije služby fyzio terapeuta. Klienti mají k trenérům blízko, dají velmi často na jejich, dobře míněnou, radu. Volte tedy trenéry, kteří si uvědomují, že oni jsou ten produkt, kteří mají vybudovaný proklientský přístup. Ostatní nemají u vás co dělat. A je jedno, jestli dobře vypadají. Z vlastních zkušeností, lépe prosperuje trenér, který se umí, tzv. prodat, než ten, který se vystavuje ve fitku, možná budí ohlasy příchozích, ale ve finále působí nabubřele a nedělá vám dobrou reklamu. Takových je totiž většina.

 

Vytahujeme všichni jednu řepu

Tu pohádku o řepě určitě znáte. Pokud ne, můžete si osvěžit paměť, či ji přečíst na dobrou noc svým potomkům zde. Jeden člověk nezvládne vše, může vás „tahat řepu“ víc, ale teprve, když svoláte všechny, dočkáte se opravdové odměny, alias řepy. Ve vašem případě je řepou prosperující centrum. Proto, aby klient odcházel spokojený (nebo ještě lépe uspokojený - z anglického „satisfied“) je třeba přiložit všechny ruce k dílu. Produktem jste totiž vy a vaši lidé. Nic jiného. Zkuste to zohlednit v byznys plánu.

 

Karel Jarušek, Fit Academy, www.fitacademy.cz/consultancy

 

Související články:

Diskuze k článku: Co je skutečný fitness produkt?

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek