Část první: Úvod do problematiky

06.03.2012 17:03

Představujeme novou rubriku, jejímž cílem je dostatečně „odradit“, nebo naopak nadchnout potenciální investory a hlavně provozovatele fitness a wellness center. Díky našim zkušenostem s realizací těchto projektů od úplného začátku, kdy se zpravidla formují nejdříve samotné myšlenky a domněnky o skvělém projektu, můžeme nabídnout nahlédnutí prakticky on-line do toho, jak se takové fitness centrum „vaří“.

 

Aby z toho nevznikl dort od pejska a kočičky, kde se za každou cenu vejde vše, co má, je potřeba vůbec promyslet, proč se do takového projektu pouštíte.
Pokud jsou Vaší motivací jen peníze, musím Vás trochu zklamat, tento byznys, pokud neoplýváte velkým kapitálem vlastním, či od investora, není tolik rychlo-obrátkový jak by se mohlo zdát.
Naopak pokud uvažujete o tomto byznysu jako investici pro manželku, aby se doma nenudila, je to trochu drahá investice. Ale vše záleží na vkusu investora.
Proto ideální je myšlenka jakési díry na trhu a jejího zaplnění. O tom, že je fitness trh více méně zasycený můžeme vést spekulace. Na opravdu dobrý projekt mnohdy, v některých krajích naší země české, teprve potenciální klienti čekají.
Tedy v současné chvíli se podle našich údajů i v okresních městech najde několik desítek fitness center, ale po jejich podrobnějším zkoumání zjistíte, že rozhodně neobslouží klientelu, která je například v zahraničí, nebo už i v Praze, Brně, či Hradci Králové běžná. Tedy právě tu běžnou populaci, která nechce mít obří svaly, ale chce se hlavně dobře cítit, zhubnout pár kilo, zbavit se bolesti v zádech, nebo vyzkoušet novinky, o kterých se dočetli v časopise.


Zkuste si položit pár základních otázek:
- Jak chcete otevřením fitness/wellness pomoci svým zákazníkům?

- Jaký druh služeb jim ve vámi plánované lokalitě chybí?

- O jaký počet zákazníků se jedná?

- Máte vhodný prostor, nebo jej teprve budete hledat?

- Jste schopni svůj byznys rozjet s vlastními schopnostmi a znalostmi (certifikáty), nebo vás něco omezuje v tomto podnikání?

- Pokud ano, lze to jednoduše napravit?

- Jakou máte představu o návratnosti vloženého kapitálu, ať už vlastního, či zprostředkovaného?

- Preferujete toto zařízení na členství, nebo permanentky a vstupy?

Pokud se chystáte obdobné centrum otevřít v dohledné době roku až dvou, zkuste se zamyslet nad těmito více či méně zásadními otázkami. V příštím díle si povíme o tom, jak a zda některé vaše myšlenky vůbec bude možné zrealizovat.

 

Příště vás čeká díl: Část druhá: Myšlenky a skutky
Následovat budou:
Část třetí: Místo a zákazníci

Část čtvrtá: Finance

Část pátá: Byznys plán vs. skutečnost

Část šestá: Stroje nebo lidé

Část sedmá: Máme zpoždění

Část osmá: Před otevřením

Část devátá: Otevřením to nekončí

Část desátá: Něco neběží podle představ

Nechte-li propásnout žádný díl z našeho seriálu, stačí se zaregistrovat k odběru našeho newsletteru.
Nechcete čekat na další díly a potřebujete poradit už dnes? Kontaktujte nás!


Karel Jarušek, Fit Academy, www.fitacademy.cz/consultancy

Foto: Fibo.de

Diskuze k článku: Část první: Úvod do problematiky

Na hovno

Ja | 25.04.2013

Trochu na hovno "serial", kdyz tady ani po temer dvou mesicich neni druhy dil ;-)