Až se nový rok zeptá, zda se vám vrátili klienti

24.11.2011 23:31

Dnes bych se rád zmínil o jednom problému, který může postihnout i váš business a to je odchod klientů ke konkurenci.
Typický příklad, je muž, kolem 40, nějaký čas je vaším klientem, před svátky se odmlčí, věnuje se rodině, přibírá na váze a po novém roce zjistí, že ty šedé kalhoty co měl na předvánočním večírku nedopne. Už má nějaké zkušenosti se cvičením, ví zhruba jak na to, ale je znuděný. Vídá ty stejné lidi, cvičí ty stejné cviky a pod ohnivostí předsevzetí do nového roku bude chtít změnu. Třeba nové fitko, těžší činky, nějakou novinku (TRX, funkční tréning apod.) a s v duchu „do nového roku nově“ zajde k vaší konkurenci. Pokud máte v okolí schopné gym manažery a provozní manažery s orientací na zákazníka budou toho umět využít a vy přijdete o stálého klienta, který proti vám vlastně nic nemá, byl docela spokojený, jen chtěl něco jiného.
Co tedy udělat, aby se tato situace nestala právě vám a vašemu fitness? Udělejte taková opatření, aby i ve „starém“ fitness centru takový zákazník našel něco nového:
- Zařaďte nové lekce,
- najměte jednoho či dva nové trenéry,
- změňte rozvrh hodin
- udělejte hubnoucí soutěž.
Jednoduše stávající klienty podpořte v tom, že musí do nového roku začít tzv. z gruntu a ukažte jim, že u vás mají i na příští rok zcela určitě, co dělat, že je podržíte a namotivujete k lepším výkonům.
Marketingové triky typu „splňte si u nás vaše předsevzetí“ za sníženou měsíční cenu jistě také fungují. Ale jsou motivací spíše pro nové klienty. Navíc zde je potřeba nastavit klientsky zajímavou cenu a záleží pak na číslech, zda se vám to vyplatí či nikoliv.
Nebojte se slabšího vánočního provozu! Je důležité brát svátky jako výzvu a možnost získat nové klienty, udržet si je a v neposlední řadě si pojistit ty stávající loajální klienty, že nepřeběhnou ke konkurenci. Pamatujte na to, že chcete ukázat, že vám o ně jde, že budete rádi, když přivedou známé, kamarády, manželky a manžely a postarejte se o to, abyste si těch nově příchozích získali co nejvíce (viz. také minulý článek „Vánoce nemusejí znamenat úbytek klientů“).

Jaroslav Stružka, Fit Academy, www.fitacademy.cz/consultancy

Diskuze k článku: Až se nový rok zeptá, zda se vám vrátili klienti

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.