7 tipů pro online marketing fitness centra a wellness

05.12.2011 22:02

Málokterý provozovatel může říct, že jeho business nepotřebuje propagaci na internetu. Bohužel stále velmi málo provozovatelů fitness, či wellness investuje do této prakticky zásadní marketingové položky.
Pokusíme se vám dnes nastínit, jak si získat pozornost nových klientů, kteří mohou na internetu hledat právě vaše centrum.

1) Nechte se najít
Nebojte se zaplatit si specialistu na zařazení vašich webových stránek na přední stránky vyhledávání. I když budete mít ty nekrásnější stránky na trhu, jejich potenciál spadne do koše, pokud budou na 3 – 4 listu vyhledávání. Ze statistik je prokázáno, že největší úspěšnost mají cca 3 – 5 položek na prvním listu. Doba je rychlá, málokdo má čas a chuť se zdržovat a proklikávat postupně všechny odkazy.

2) Použijte co nejvíce klíčových slov neboli tagů
Podle těchto slov, která potenciální klient vyhledává na portálech a vyhledávačích jako je například Google, Seznam apod. buď tento portál vyhledá, nebo nevyhledá vaše fitko. Použijte těchto slov co nejvíce, od  slov jako: cvičení, fitness, přes:  tréning,  trenér, činky, aerobik až po špatně napsané výrazy jako: fytness, fittness a další zkomoleniny.

3) Vytvořte si banner a pokuste se ho dostat na co nejvíce jiných stránek
Máte známé v byznysu? Určitě ano. Poproste je, ať umístí váš propagační banner na jejich web, čím víc bannerů tím lépe pro vás. Vy jim na oplátku můžete rotovat ty jejich na svých stránkách. Čím více stránek odkazuje na tu vaši, tím výše se umístíte ve vyhledavačích. Lidé pak snadněji prokliknou až na váš web.

4) Facebook
Tento fenomén dnešní doby nesmíte vynechat. Dnes se mu budeme věnovat jen okrajově, protože si rozhodně zaslouží podrobný rozbor. Tak tedy, založte si vlastní stránku, akceptujte přátele, komentujte na jejich stránkách, aktualizujte svoji „zeď“ v pravidelných intervalech, vyhledávejte jiná fitka a nebojte se komentářů na vaší zdi. Ale hlavně komunikujte! Lidé na Facebooku jsou tam především kvůli komunikaci. Jestliže se na vašem Facebooku nebude nic dít, nebo jej budete mít jen jako nástěnku, moc „přátel“, nebo  „like“ nezískáte.

5) Google maps, Mapy.cz
Nezapomeňte svoje fitko viditelně označit na mapových stránkách, ať každý, kdo si prohlíží danou lokalitu, vidí, že tam jste. Lidé vás nemusí hledat cíleně a přesto mohou prokliknout na vaše stránky.

6) Linky kam se podíváš
Vyhledávací roboti (automatické programy prohlížející internet) prokliknou denně milióny webových stránek. Čím více odkazů na vaše webovky najdou tím lépe pro vás, budete se posouvat na přední stránky vyhledávacích listů. Vydávejte tedy o své činnosti tiskové zprávy, zveřejňujte novinky, spolupracujte s médii. Být vidět a slyšet znamená v tomto případě větší potenciál návštěvnosti webu a tím větší potenciál návštěvnosti vašeho wellness centra.

7) Přehledný web
Jen okrajově se zmíním o tom, jak moc důležité je mít přehledný a upravený web. Nikoho nebude bavit zdlouhavě hledat otevírací dobu, ceník, fotky, natož kontakty. Všechnu „omáčku“ dejte jako podzáložky, protože to ve finále nikoho moc nezajímá. Klient chce vidět, kde jste, jak to tam vypadá, kolik to stojí a jestli může přijít v neděli ráno. To je celé.

Příště se zaměříme na Facebook, který umí být dobrým sluhou a zlým pánem.

Jaroslav Stružka, Fit Academy, www.fitacademy.cz/consultancy

Diskuze k článku: 7 tipů pro online marketing fitness centra a wellness

Školení která Vám pomohou

Rejnok | 17.09.2013

Dobrý den, rád bych vám doporučil školení, která vám s online marketingem pomohou. Najdete je na webu: https://skoleni.sovanet.cz/

...

... | 25.04.2013

Body 2,3 a 6 platily mozna nekdy v roce 2005, dnes uz se SEO posunulo o znacny kus dal a za takove "figly" jako umistovani baneru na co nejvic netematickych webu apod. muzete byt dokonce penalizovani takovym umistenim v googlu, kde se ani vy sami nenajdete. Takze naopak lze dle bodu 1 doporucit SEO odbornika ...