5 tipů pro management malých fitness center II.

31.07.2013 16:01

Přinášíme pokračování seriálu pro management nejen malých fitness center. Majitelé a provozovatelé těchto center si nemusí dělat těžkou hlavu z toho, že jsou zdroje (personální i finanční) omezené. Stačí jen uvažovat jinak. Třeba vybudovat ze svého fitness kult, či dát svým klientům opravdu pořádnou výzvu.

1. Budujte si kult (nejen) prostřednictvím sociálních médií

Nevěřím, že byste ještě neměli svůj účet na Facebooku. Jak to tedy udělat, aby byl váš fitness profil úspěšný a obchodně úspěšný?
a. Předem si načrtněte témata, kterým se chcete věnovat, aby měl váš profil a vaše příspěvky jednotný styl. Psaním příspěvků pověřte někoho, kdo umí nejen gramatiku, ale i stylizovat a má cit pro stručné sdělení a pointy.
b. Věnujte pozornost kvalitě fotografií, nejen z hlediska technické úrovně ale i obsahové. Fotky jsou to, co přitahuje pozornost a motivuje ke čtení textu, sdílení a tím i šíření informací o vás. Platí: čím více vlastních fotek z vašich prostor, z vašich tréninků, s ukázkami vaší práce s klienty, tím lépe. A tím menší je riziko porušení autorských práv. Vtípky a veselé obrázky z internetu jsou milé, ale tak jednou za dva týdny.
c. V rámci FB se dostává nejvíce „to se mi líbí“ statusům, které obsahují rady, tipy a triky, k čemuž máte jako vzdělaný garant zdravého životního stylu určitě spoustu podkladů. Odborné informace kulantně míchejte s vlastními zkušenostmi, vaše příspěvky získají nádech osobního přístupu.
d. Propagujte váš účet na FB mezi (potenciálními) klienty, není samozřejmé, že si vás lidé vyhledají sami. Propojte FB s webovou stránkou, přidejte FB kontakt na propagační tiskoviny a letáky. Prostudujte si možností aplikací, které FB nabízí, možná je využijete.

 

2. Věnujte pozornost internímu marketingu

Zdálo by se, že zájemců o práci je dostatek, ale každý, kdo vede nějaký pracovní kolektiv a je závislý na jeho fungování, vám řekne opak. Nevybírejte si lidi, kteří pro vás budou pracovat jako odborný nebo zákaznický personál jenom podle toho, jak vypadají, co o sobě tvrdí, že umí a kolik jim stačí peněz. Každý zaměstnanec by pro vás měl být nikoliv jen nákladem, ale zejména potenciálem. Proto vybírejte srdcaře. Zvlášť při práci s lidmi a ve službách je důležité, aby ti, co pro vás pracují, nedocházeli jen rutinně do “zaměstnání, ”aby si odpracovali a šli domů, ale aby budovali svůj smysl kariérní existence. Aby cítili spoluodpovědnost, aby je zajímali souvislosti a následky jejich chování a práce, kterou odvádějí. K tomu je samozřejmě potřeba vytvořit prostředí informovanosti, důvěry, kompetencí a příležitostí. Pro dobrou atmosféru v kolektivu je fajn mít průhledné vlastnické poměry, jasné hierarchické struktury, či spravedlivé systémy odměňování. A i když se vám to možná pro volnočasový prostor nehodí, i jistou firemní kulturu a způsob komunikace, pokud jde o vaší značku. Interní PR zahrnuje budování vztahu a odpovědnosti k vaší značce, protože vaši zaměstnanci či kolegové, jsou ti nejpovolanější ambasadoři a zároveň nejinformovanější kritici.

 

Charita a dny otevřených dveří

Operujete-li v nějaké lokalitě a snažíte se stát profitující součástí její komunity, je vhodné (samozřejmě přiměřeně) přijmout i odpovědnost za problémy, které tato komunita řeší. Nikdo po vás nechce, abyste bezhlavě sponzorovali něco, v čem nevidíte smysl, ale když si vy sami vymyslíte akci, která smysl má a nabídnete ji k charitativnímu využití (nízkoprahové fitness, akce pro školy, nutriční poradenství nebo měření v rámci veřejné akce v obci apod.), skýtá pro vás tato forma prezentace velký potenciál.
Konkrétní pozitivní výsledky z vaší účasti na charitativních akcích přicházejí postupně a dlouhodobě. Nečekejte na druhý den nával zájemců, ale rozvíjejte dál vlnu sympatií, které jste na akci vůči sobě měli šanci vyvolat. Myslím tím především pozitivní PR, nikoliv chvástání se.
Účastníte-li se jako partner nějaké veřejné akce v obci, a nezdá-li se vám sama o sobě dostatečně zajímavá proto, aby si zasloužila samostatnou propagaci, vymyslete si ještě před jejím konáním netradiční obohacení scénáře. Pozvěte zajímavého hosta, využijte toho, co dovedou vaši trenéři k exhibicím (bojové sporty, tanec), vyhlaste soutěž bicepsového zdvihu. Zkrátka, zkuste do akce vpašovat perličky, o kterých pak bude zajímavé psát, zaujmou i lokální média a bude se o nich dále mluvit. Zkuste se také projevit více než jen nataženou rukou s letákem, infiltrujte skupinky lidí pohromadě, vmíchejte všechny své lidi do davu, chovejte se všichni jako někdo, komu lze věřit a kdo má upřímný zájem. Všude kolem vás jsou potenciální klienti, navíc v dobré náladě. Cílem na těchto akcích není přímý prodej. Ale prošlapání si cestičky k sympatiím a důvěře.

 

Konkurence není jediným zdrojem inspirace

Na jedné straně jste osoba odpovědná za úspěch svého podnikání, na straně druhé jste zároveň spotřebitel v tržní ekonomice stejně jako každý jiný. Cílí na vás reklamy a komerční aktivity nejrůznějších subjektů. Nenabádám vás, abyste kompilovali úspěšné kampaně konkurence, ale abyste se spíše dívali s otevřenýma očima kolem sebe. Podívejte se na komerční sdělení, pro-zákaznický přístup, servis, péči, komunikační kanály a jiné různých subjektů na trhu, které vás oslovili, motivovali ke koupi nebo k jinému obchodnímu rozhodnutí, zkusili přizpůsobit svému podnikání a využili ve své vlastní komunikaci. Může to být klidně banka, jazyková škola nebo supermarket.

Challenge!

Všichni víme, že největší překážkou v tom, abychom vydrželi kontinuálně cvičit a zdravě se stravovat, zkrátka dodržovat určitou disciplínu, je naše obyčejná lidská lenost. Lenost (a z našeho pohledu nesprávně nastavené priority) jsou velkými zloději klientů z fitness center. Eliminujte tento nepříjemný jev – prevencí. 
Vypisujte pro klienty krátkodobé “challenge” akce, formou výzev:
a. k nastartování se po období pauzy
b. k rychlému, ale zdravému úbytku váhy nebo formování postavy
c. k překlenutí období stagnace
d. k přípravě na nějaké závody (vyšlete například vaši fitkovou “reprezentaci” na Spartan race, triatlonový závod nebo Ocelového muže)
Všechny akce a zejména jejich výsledky, náležitě propagujte dle svých možností a pečlivě začleňte do vašeho systému prodeje vstupů, či členství. Ve své práci s klienty se snažte přijít na to, co jsou jejich „faktory lenosti“ a mluvte s nimi o tom. Pomůže vám to jednotlivě u každého z nich, ale i plošně lépe znát biorytmy své klientely. Podaří-li se vám spolu s klienty překonat onen známý bod mezi “musím” a “chci,” máte vyhráno.

 

TIP: Přečtěte si předchozích 5 tipů pro management fitness center

 

Autor: Xénia Křížová,

Foto: www.freedigitalphotos.net/ a Lebert Fitness 

Diskuze k článku: 5 tipů pro management malých fitness center II.

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.