5 pravidel pro přehledné webové stránky fitness centra

25.09.2013 15:02

Přestože by se mohlo zdát, že fitness centra si na svých webových stránkách nemusí příliš zakládat jako například e-shopy, protože se jejich obchod neodehrává přímo na internetu, opak je pravdou.
Webové stránky jsou prvním místem, kam většina potenciálních klientů jde pro informace, když se rozhoduje, zda  vůbec nějaké fitness centrum začne navštěvovat. Dobře strukturovaná stránka a přehledně a stručně podané informace můžou rozhodnout, zda si klient zvolí právě to naše fitness centrum, anebo zkusí konkurenci. Zde je 5 pravidel pro úspěšné, přehledné a pro klienty přívětivé webové stránky:

Pravidlo č. 1: Být vidět

Můžeme mít sebelepší webové stránky, ale bude nám to k ničemu, pokud je potenciální zákazník nedokáže snadno a rychle na internetu najít. Z tohoto důvodu je velmi důležité zajistit si dobrou pozici ve vyhledávačích. Není třeba být na prvním místě pro Českou republiku při zadání klíčového slova „fitness“. Téměř nikdo nebude do fitness centra dojíždět několik desítek nebo dokonce stovek kilometrů. Většina lidí hledá fitness centrum co nejblíže svému bydlišti, práci nebo jinému místu, kde se pravidelně a často vyskytují, proto je důležité právě zde být mezi prvními. Pokud potenciální zákazník zadá například klíčová slova jako fitness a název města, ve kterém bydlí, musíme být my těmi prvními, které uvidí a jejichž stránky navštíví. Čím níže ve vyhledávání budeme, tím více riskujeme, že potenciálního klienta zaujme konkurence před námi a s návštěvou našich webových stránek se už nebude obtěžovat.

Pravidlo č. 2: Zaujmout na první pohled

Jakmile potenciální klient najde webové stránky našeho fitness centra ve vyhledávači a rozhodne se na odkaz kliknout, vše dále probíhá stejně, jako by šel na rande na slepo. Neví jak on/ona  bude vypadat, jestli se mu bude líbit a zda se vedle dotyčné osoby bude cítit dobře. Vše bude záležet na prvním dojmu, podle kterého se většina lidí rozhoduje, zda by tato osoba mohla být jejich partnerem, nebo ne. Naše webové stránky tedy musí udělat co nejlepší první dojem a reprezentovat naše fitness centrum nejlépe tak, aby se do něho potenciální klient, v ideálním případě, na první pohled zamiloval.
K tomuto účelu slouží grafický design stránek, který by měl být moderní, profesionálně zpracovaný, poutavý a jednoduchý. Barvy webu by neměly být příliš agresivní a měli bychom volit takové barvy a pozadí, aby psaný text vynikl a byl dobře čitelný. Důležitá je také velikost grafického zpracování, pokud by grafika našeho webu byla příliš velká a načítala se v řádech desítek vteřin, mohlo by to některé netrpělivé návštěvníky odradit.

Ukázka dobrého designu stránek:


Ukázka špatného designu stránek:

Pravidlo č. 3: Správné umístění a struktura menu

Menu webu lze chápat jako bránu do mnoha světů, kterou návštěvník opakovaně prochází, když chce tyto světy navštívit. Proto tato brána musí být dobře vidět, aby ji návštěvník kdykoli okamžitě našel a při svých návštěvách dalších světů se neztratil. Menu našeho webu by mělo být barevně odlišeno od zbytku stránky, aby ho návštěvník mohl snadno najít na první pohled. Také názvy jednotlivých sekcí menu by měly být čitelné, stručné a přesně vystihovat obsah, který se pod nimi skrývá. Menu webu se z pravidla umísťuje v levém sloupci, nebo v řádku pod záhlavím webu a to z důvodu výchozího načítání internetových stránek v levém horním rohu.

Pravidlo č. 4: Stručný a přehledný obsah

Návštěvníci našich webových stránek jsou většinou potenciální zákazníci, kteří hledají konkrétní informace a úkolem našich webových stránek je tedy jim tyto informace snadno a přehledně poskytnout. Které že konkrétní informace to jsou? Mezi ty nejdůležitější informace, po kterých návštěvník našich stránek dychtí, patří fotky fitness centra, nebo lépe, v dnešní době populární, 3D virtuální prohlídka, dále také návštěvníky zajímá rozsah a ceník našich služeb a lokalita fitness centra. Naopak jen velmi malé procento návštěvníků zajímá popis fitcentra a jeho historie.

Nyní když víme, které informace jsou skutečně pro návštěvníky důležité, je třeba jim je dobře „naservírovat“. Toho docílíme vhodnou volbou barvy textu a podkladu, který by měl mezi sebou kontrastovat (např.: bílá s černou, tmavě modrá se žlutou). Text by měl obsahovat všechny potřebné informace, ale zároveň být stručný bez zbytečného rozepisování. V případě ceníku je vhodné použít dobře strukturovanou tabulku, kde bude přesně v řádku definováno, o jakou službu se jedná a jaká je její cena.

Pravidlo č. 5: Struktura webu

Strukturu webu si lze představit jako překážkovou dráhu, kde závodníky jsou právě naši potenciální klienti a návštěvníci stránek. Na rozdíl od běžného překážkového běhu, kde se trať sestavuje co nejtěžší, aby vyhrál opravdu ten nejlepší, naším úkolem je postavit co nejlehčí trať s co nejméně překážkami tak, aby doběhlo do cíle co nejvíce závodníků a nikdo z nich na žádné překážce nezakopl a nemusel závod vzdávat. Těmito překážkami jsou na našem webu odkazy, přes které se musí návštěvník stránek „proklikat“, aby se dostal k požadované informaci. Ideální je pokud může návštěvník stránek nalézt libovolnou informaci na jedno až dvě kliknutí. Pokud na našich stránkách toto pravidlo nesplňujeme, znamená to, že náš web je buď přeplácaný zbytečnými informacemi,  nebo máme špatně strukturované menu a odkazy.

Autor: Michal Balcar

Foto: Redakce, https://www.freedigitalphotos.net/

Diskuze k článku: 5 pravidel pro přehledné webové stránky fitness centra

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.