30ti denní výzva jako nástroj pro získání a udržení klienta

25.07.2013 16:36

V poslední době se především mezi mladými lidmi rozmohl fenomén „30ti denní výzvy“. Jedná se o stránku na sociální síti, která motivuje k formování postavy. Samozřejmě je dobře, že se mladí lidé chtějí hýbat, nicméně fitness centra přichází zkrátka. Jak tedy výzvy využít ve prospěch fitness centra a získat jejím prostřednictvím klienty?


Přes padesát tisíc lidí o 30denní výzvě ví. Není nic snazšího, než zavést speciální program podobného názvu, který bude nabízet členství za zvýhodněnou cenu na určenou dobu. Ke zvýšení motivace lze přidat bonusy ve formě odměny za splnění výzvy, například sleva na další výzvu, zvýhodnění stávajícího členství atd. Možností je spousta. Také lze na to jít z opačné strany. Klient může složit platbu za výzvu, ze které fitness centrum mu po dosažení jednotlivých cílů vrátí část peněz zpět.

Jak postupovat s klientem, který vstoupí do programu:


1. Určení cíle jako motivace
Klient přichází do posilovny za účelem zformovat postavu. Takový cíl je ale velmi neurčitý a klient tak brzy ztrácí motivaci. Několikaminutový rozhovor se rozhodně vyplatí. Je třeba se ptát na to, která tělesná partie je pro klienta nejvíce problematická a na tu se zaměřit, navrhnout konkrétní cviky a především si určit, jaké výsledky a v jakém časovém horizontu klient očekává. Pokud jsou jeho očekávání nereálná, je třeba mu to vysvětlit a cíl změnit. Skvělé využití také pro osobní trenéry, kteří mohou tímto prostřednictvím získat nového klienta.


2. Kontrakt jako závazek
Pokud je jasné, čeho a za jak dlouho hodlá klient dosáhnout, je velmi motivující sepsat takzvaný kontrakt, který stvrdí obě strany podpisem. Jedná se o jednoduchý dokument, kam klient vypíše svůj cíl, časový horizont a frekvenci návštěv. Přitom je třeba dbát na pravidelnost, ale i přiměřenost. Klient by měl mít určené i dny k odpočinku. Rozhodně není žádoucí, aby klient docházel každý den a program byl ukončen po jedné absenci. Stejně tak by ale neměl být režim moc volný. V kontraktu je také definované, jakých bonusů klient může dosáhnout či jaké budou "následky" při nesplnění výzvy.


3. Cvičební plán
Velká část úspěchu tkví v tom, že klient přesně ví, co ho čeká. Proto je důležitý časový harmonogram, který si klient může vzít s sebou domů a dle něj si plánovat své ostatní aktivity. V harmonogramu je vyznačená časová náročnost cvičení. Na přiloženém obrázku je harmonogram jen pro jednu partii, výzvy lze samozřejmě kombinovat. Vše záleží na možnostech fitness centra a klienta.


4. Viditelné výsledky
Během jednoho měsíce lze dosáhnout pokroku, ale ten je postupný. Nebojte se klienta varovat a vždy se ptejte na jeho očekávání. Aby si klient změnu lépe uvědomil, je vhodné pravidelné zaznamenávání výsledků. Tím se myslí přeměřování, vážení a především focení. Při porovnání fotek je výsledek nejlépe patrný a klienta to motivuje do další výzvy.

 

Zdroj: 30ti denn í výzva,

Foto: 30ti denní výzva & Free Digital Photos

Diskuze k článku: 30ti denní výzva jako nástroj pro získání a udržení klienta

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.