11 minut s Pavlem Suchým

31.03.2014 20:21

Startujeme novou rubriku, která bude přinášet pravidelné rozhovory se zajímavými osobnostmi z řad trenérů, lektorů, zástupců fitness center, či dodavatelů z fitness sektoru. Naším prvním hostem byl Pavel Suchý, jednatel společnosti Nové fitness, která v ČR a na Slovensku mimo jiné zastupuje značky STAR TRAC, SPINNING, Jordan, Vicore, či MyZone a provozuje vlastní Star Trac Club v Brně.


1) Star Trac má velmi silnou pozici na českém trhu. Umíte odhadnout, jaké procento trhu aktuálně obsluhujete?

Vzhledem k tomu, že fakticky neznáme reálnou velikost našeho trhu, tak je jakékoli odhadování tržního podílu čistě spekulativní. K tomu, abychom se dobrali nějakých reálných čísel a to nejen o prodeji fitness vybavení, ale i o počtu lidí navštěvujících fitness centra nebo jejich průměrné útratě, bychom potřebovali znát tato čísla od jednotlivých provozovatelů. Ve „fitnesově“ rozvinutých zemích tato čísla shromažďuje a následně poskytuje příslušná asociace. U nás už máme Českou komoru fitness, nicméně zřejmě ještě chvíli potrvá, než se jí podaří shromáždit relevantní data. Když se vrátím k původní otázce – z hlediska počtu komerční realizací, který významně překračuje 400 center, se považujeme za jednoho z nejsilnějších dodavatelů fitness vybavení pro komerční použití na českém a slovenském trhu.
 

2) Jaké jsou podle vás aktuální trendy pro letošní rok i roky další?

Nejsilnější trend je z mého pohledu funkční trénink a s ním související celá řada vybavení od malého náčiní po velké zařízení. Velmi populární je rovněž CrossFit, ten je však trošku vyhraněný a proto neoslovuje tak širokou cílovou skupinu, jako funkční trénink. Pokud bych to měl vztáhnout na český a slovenský trh, tak zde ve srovnání se západními zeměmi vidím veliký prostor pro klubová fitness centra, která osloví širší část populace včetně seniorů.

 

3) Jako jedni z mála distributorů vybavení také provozujete klub na členské bázi. Myslíte si, že klubové členství je jediná správná cesta?

Ano, v tuto chvíli neznám lepší cestu, než klubový systém. Klubový systém přináším provozovatelům fitness center stabilní cash-flow, které je pro seriózní podnikání velmi důležité. Klubové fitness centrum je schopné svým klientům nabídnout vyšší standard nebo nižší cenu než fitness centra, kde platíte za jednotlivé vstupy. Pokud to jako klient myslíte s cvičením vážně, nestačí chodit dvakrát za měsíc nebo jen přes zimu; a klubový systém vás motivuje k pravidelným návštěvám. Ještě bych rád zmínil, že nepovažuji za šťastnou kombinaci klubového systém s jednorázovými vstupy. Když to uděláte, vezmete na sebe jako provozovatel nevýhody obou systémů a ekonomicky si můžete pohoršit.
 

4) Pokud se podíváte na provoz fitness center u nás, jaké jsou podle vás hlavní chyby provozovatelů?

Tohle se dá těžko zobecnit. Nejčastěji se setkávám s tím, že si provozovatelé neumí definovat svoji cílovou skupinu. Často se setkávám s názorem, že chtějí fitness centrum „pro všechny“. Znáte nějakou restauraci „pro všechny“? Myslím, že klíčové je definovat v čem jsem dobrý, co mě odlišuje od ostatních a na tom stavět.
 

5) Jste zakládajícím členem České komory fitness. Proč je důležité podporovat komoru a být její součástí?

Odpověď na tuto otázku jsem již naťuknul už v úvodu – Česká komora fitness je jediná, kdo má potenciál poskytnout relevantní čísla týkající se českého fitness trhu. S mandátem od dostatečného počtu fitness center a relevantními čísly v ruce se z vás stává silný hráč, který může jednat s vládou o výši DPH, s různými svazy o výši poplatků (např. OSA – pozn. red.) a také se zdravotními pojišťovnami o tom, jestli by se jim nevyplatilo jít v prevenci ještě kousek dál a místo preventivních prohlídek podporovat zdravotní cvičení. První krok již byl učiněn, komora byla založena, teď už jen potřebujeme dostatečný počet fitness center.
 

Autor: Karel Jarušek
Foto: Nové fitness

 

Diskuze k rozhovoru: 11 minut s Pavlem Suchým

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.