Využití kreditu jako marketingového nástroje

30.10.2013 14:32

Kredit je dnes již naprosto běžně využívaný nástroj ve většině fitness center. Málokdo z něj ale umí vytěžit maximum. Hlavním úkolem kreditu je nejen návštěvníka přilákat, ale také si jej udržet.
Jen stručně pár informací na začátek pro ty, kteří o kreditu nemají žádné informace. Jde o systém, ve kterém si zákazníci v podstatě vymění peníze za kredity, za které si pak mohou nakoupit služby fitness centra. Mezi nesporné výhody tohoto systému patří fakt, že člověk, který si tento kredit předplatí, se k vám s velkou pravděpodobností bude vracet tak dlouho, než svůj účet nevyčerpá. Pak už je jen na vás a kvalitě vámi poskytovaných služeb, jestli bude spokojený, kredit si předplatí znovu a stane se pravidelným návštěvníkem. 

 

Jak zákazníky přesvědčit k využívání tohoto systému?

Velmi jednoduše. Nabídněte takové podmínky, za kterých je pro ně využívání kreditu prostě výhodné. Nejvhodnější je při nákupu kreditu klientům přidat několik procent navíc, nebo zboží a služby o několik procent zlevnit. Se zvyšujícím se vkladem je dobré zvětšovat i procento navýšení či slevy. Zákazník tak bude více motivovaný k vyšším jednorázovým vkladům.

 

Vytěžte ze systému maximum

Jak můžete vidět u obchodníků z široké škály odvětví, kreditní systém může být skvělý marketingový nástroj. Nabídněte vašim zákazníkům při každém nákupu lekce nebo něčeho z vašeho sortimentu možnost platit kreditem a za každou platbu jej odměňte body. Určete odměny, ze kterých si návštěvník bude moci vybrat při dosažení daného počtu bodů, a také určete datum exspirace nasbíraných bodů. To bude zákazníka motivovat k tomu, aby si i třeba nápoje kupoval u vás a aby si byl vědom toho, že pokud má zájem o některou z vašich odměn, musí body nasbírat v určitém čase, protože jinak o ně přijde.

 

Pohodlná rezervace lekcí z domova

Další výhodou může být možnost zákazníka zarezervovat si konkrétní lekci přes internet. Zákazník obdrží heslo, po jehož zadání se dostane do rezervačního systému centra, provede rezervaci a pak už stačí se na lekci jen dostavit.
Co však v případě, že zákazník chce svoji rezervaci zrušit?
Běžnou praxí je možnost stornování rezervace zdarma do 24 nebo 12 hodin před začátkem lekce. Pokud zákazník chce zrušit rezervaci později nebo se na lekci prostě nedostaví, většinou musí zaplatit plnou cenu, nebo alespoň její poměrnou část.
Je vhodné dát taky zákazníkovi možnost zrušení rezervace, ke které došlo nedopatřením. V tomto případě bývá standardní doba 5 až 10 minut od uskutečněné rezervace.
Poskytnutí těchto možnosti je důležité, protože dává zákazníkovi pocit, že je s ním jednáno férově a na prvním místě je on a ne vydělání peněz za každou cenu.

 

Jak si zákazníkův kredit hlídat

Váš zákazník si určitě nebude po každém cvičení pamatovat, jaký je přesný stav jeho kreditu. Proto je vhodné kredit sledovat pomocí softwaru, který centrum používá pro obsluhu svých klientů. Po každém čerpání klient obdrží účtenku, jako když platí v hotovosti, na níž bude uvedený aktuální stav kreditu.
Dnes je k dispozici na trhu široký výběr softwarových řešení, stačí si jen vybrat takové, které umožňuje s kreditem pracovat co nejvíce automatizovaně. Jedině tak pro provozovatele centra nebude kredit další starostí, ale spíš pomůckou pro naplnění centra.

 

Autor: Katarína Šlesaríková
Foto: Freedigitalphotos.net

Diskuze k článku: Využití kreditu jako marketingového nástroje

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.