Využijte diagnostiku pro lepší řízení svého fitness

31.05.2013 14:05

O smyslu diagnostiky, neboli v našem kontextu vstupního vyšetření pohybových předpokladů pro fitness, asi není nutné diskutovat. V nabídce služeb fitness centra svým klientům, by měla mít prioritní postavení a dokonce by měla být podmínkou pro vzájemnou spolupráci. A to jak ze strany fitness centra, tak ze strany klienta. Zájem obou stran se totiž protíná v bodu, kterému se říká efektivita. Předmětem tohoto článku ovšem bude, jak je diagnostika důležitá pro management fitness centra a jak se z ní může poučit.

Úvodem jen pro pořádek: průběh a výsledky vstupního vyšetření, bez ohledu na to, jaká z řady diagnostických metod byla zvolena, je samozřejmě diskrétní záležitostí. Nicméně pokud nepatříte k nejbohatším centrům, či majitelům a nenecháváte si průběžně zpracovávat průzkumy veřejných preferencí, složení vašich služeb klientům se bude pravděpodobně tvořit intuitivně. Tedy dle aktuálních trendů, dle nabídky dodavatele zařízení a pomůcek na cvičení, dle financí, samozřejmě, ale nikoliv podle toho, co skutečně a přesně potřebují lidé, kteří k vám budou chodit cvičit. A pokud si představíme, že moudrý poskytovatel služeb funguje pro potřeby svých klientů jako zrcadlo, není lepší nástroj pro zdroj informací potřebných k vytvoření spektra vašich služeb než poctivá a konzistentní diagnostika.

K čemu všemu může fitness centrum využít získaných zkušeností?

I přesto, že smyslem diagnostiky je individualizace tréninku, z výsledků většího počtu klientů vyplynou určité stereotypy. Určité množství klientů vykazuje potřebu zdravotních a kompenzačních cvičení, další skupina bude mít kondiční nedostatky, vydefinuje se například i skupina lidí, kteří mají stejné problémy pohybového aparátu (například bolesti zad), ale nemohou si dovolit platit soukromou hodinu s trenérem a zároveň nesnášejí skupinové lekce ve velkém počtu lidí. Vyskočí dále například skupina lidí, která si sice může dovolit soukromou hodinu s trenérem, ale pro dlouhodobou motivaci potřebuje výzvy a soutěžení ve skupině.

Dle výsledků se postupně začnou klienti pomyslně třídit do několika skupin a následně se ukáže, které služby jsou nevyužité a zbytečné. Naopak vyhodnotíme ty, které jsou zase poddimenzované z hlediska trenérské kapacity, které nás nedostatečně odlišují od konkurence, které nás stojí zbytečně moc peněz na nákup a servis zařízení, které naopak odpovídající cvičební pomůcky postrádají a podobně. Zjistíme, jakou naši trenéři potřebují specializaci a vzdělání, lépe dokážeme naplánovat akce pro klienty a tematiku skupinových lekcí, nákup pomůcek a revitalizaci zařízení. Bez úprav nemusí zůstat ani ceník, ve kterém je následně možné lépe navrhnout jeho jednotlivé položky i podmínky např. klubového členství. Lépe definujeme, v čem jsme dobří a v čem, jak, komu a za jaký čas dokážeme pomoci.

 

A jaké typy diagnostik můžete zařadit do svého repertoáru? Dozvíte se v dalším článku.

 

Xénia Křížová

Diskuze k článku: Diagnostika jako způsob získání nové klientely

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.