Vezměte klienty ven!

02.07.2014 16:50

Po zběsilém jarním hubnutí do plavek a návalech nových klientů do fitcenter nastává v letních měsících tzv. okurková sezona. Podstata okurkové sezony se sice přímo vylučuje s podstatou zdravého životného stylu, který by měl fungovat non stop, nicméně, buďme pozitivní, to, že lidi přestanou chodit do fitka, ještě neznamená, že se přestanou hýbat. Velká část z nich jen přesune svoje aktivity ven. Tudíž, nedorazí-li Mohamed k hoře, musí hora zvednout zadek a vyrazit za Mohamedem - na čerstvý vzduch.
 

Kdo je Mohamed a proč hýbe horou?

Mohamed je v našem případě skupina lidí, kteří od května do října nechtějí cvičit mezi čtyřmi stěnami. Můžou to být vaši stálí klienti, kterým v těchto měsících nabídnete alternativu cvičení venku, nebo klienti noví, kteří mají předsudky z fitness center a sami od sebe by tam nejspíš na trénink nepřišli. Stálí klienti uvítají možnost nepřerušovat pravidelné cvičení a o akcích se dovědí z vámi běžně používaných komunikačních kanálů. Klienty nové musíte o nabídce informovat ve speciální kampani. Ta je ale zároveň kampaní náborovou. Máte totiž výbornou příležitost přesvědčit nové lidi na vlastní kůži, jak se s vámi dobře cvičí a že stojí za to od podzimu pokračovat indoor, tedy uvnitř. Hora (tedy vy) tyto nadstandardní aktivity vyvíjí samozřejmě proto, aby:

  • zmírnila letní propad návštěvnosti
  • udržela kontinuitu tréninků a tím i spokojenost s vašimi službami
  • zamezila úniku klientů ke konkurenci
  • vyšla vstříc potřebám a představám klientů
  • nabrala nové klienty
  • v exteriéru dělala tu nejlepší reklamu sama sobě, svým lidem a svým službám

 

Chodící reklama

Čím víc cvičenců bude mít na sobě nějaký identifikační znak vašeho fitka, tím lépe (o trenérech nemluvě). Tak se nebojte sponzorovat trika, ručníky, potítka nebo lahve na pití. Outdoorové tréninky jsou výbornou prezentací vašich služeb na veřejnosti, vyberte si proto, pokud možno, takovou lokalitu, kde se pohybuje a dívá vaše cílová skupina. Mějte připraveny letáčky pro kolemjdoucí a zaplaťte brigádníka, aby je v dané lokalitě roznášel například s pozvánkou na první trénink zdarma. Ptejte se lidí na časy, které jim vyhovují a rozvrh sestavte s ohledem na jejich preference. A na teplotu. Letní horka jsou rizikovým faktorem i pro zdravé sportovce.
 

Ani málo ani moc

Hlídejte si počet lidí ve skupině. Čím otevřenější je totiž prostor, ve kterém cvičíte, tím větší je riziko rozptylování pozornosti. Koncentrace na výkon je důležitá nejen pro jeho kvalitu ale i jako prevence zranění. S tím souvisí aktivní interakce, kontrola provedení cviků, individuální instruktáž i možnost přizpůsobit se případným zdravotním omezením jednotlivců. Nepodceňujte přípravu každého tréninku, i když ve fitcentru působíte jako rutinér, venku nemáte tolik pomůcek a také budete pravděpodobně řešit více nepředvídatelných situací. Trénink, který připravujete nemusí být překombinovaný. Vyberte raději menší počet cviků a pak pracujte se změnou zátěže nebo s počtem opakování. Ušetříte si tak čas na vysvětlování každého zadání a zmatky při jeho nepochopení. Neznechutíte tak méně pokročilé cvičence a těm zkušenějším dáte možnost si každý cvik skutečně osvojit a procítit jeho účinek. Variabilita cviků a podnětů je důležitá, aby se klienti nenudili a měli (nejenom) pocit, že se přípravě poctivě věnujete, ale mnohem lepší bude, když ji budete uplatňovat z perspektivy několika tréninků než v rámci každého jednoho.
 

I kdyby trakaře padaly

I když ve funkčním 21. století téměř neexistuje počasí, pro které by nebylo vybavení, buďte připraveni na deštivou verzi a o tom, že existuje, informujte i své svěřence. Aby věděli, že trénink neodpadne nikdy. Že i v případě krajně nepříznivého počasí máte alternativu. Například zastřešenou terasu.
 

Cesta je cíl. A cíl je na cestě

I přesto, nebo možná právě proto, že je vaše outdoorová nabídka časově omezená, je vhodné stanovit cíle. Jakékoliv sledovatelné, měřitelné a chytlavé. Kilometry, spálené kalorie, váhové úbytky, výkony, počet tréninkových hodin. Pokud je stanovíte nejen individuálně, ale i skupinově, pomůžete tak motivovat členy skupiny, podpoříte soudržnost a zvýšíte šance, že se vám skupina na podzim přestěhuje i pod střechu. 
 

Natoč to!

Co není na sociálních sítích, jako by se nestalo. Natočte z tréninků motivační video a používejte jej na propagační a PR účely. Fotografujte, glosujte, vyzývejte, informujte, sdílejte. Reagujte na reakce a věnujte čas dotazům. Pomalu si připravujte půdu pro pokračování tréninku i po skončení outdoor nabídky, zdůrazňujte prospěšnost kontinuálnosti cvičení a disciplíny. Letní sezona vám umožní dokonale poznat nové klienty a tím pádem jim nabídnout cvičební program přesně na míru jejich potřebám. Okurkové období nemusí být pro vaše fitko katastrofou. Naopak. Může to být docela zábavná a užitečná cesta k novým klientům. Tak ať se vám urodí.
 

Autor: Nina Teodorová
Foto: Lebert Fitness

Diskuze k článku: Vezměte klienty ven!

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.