Připravte se na podzimní fitness sezónu

22.08.2012 15:52

Léto pomalu, ale jistě končí, i když tomu teploty posledních dnů příliš nenasvědčují. Pokud patříte mezi provozovatele, kteří stále ještě nepřešli na klubový systém, určitě léto nebylo zase tak pozitivní, co se příjmů týká. Nevadí, je na čase se připravit na novou podzimní sezónu začínající v průběhu září.
Až se podzim zeptá, co jste připravili nového pro své klienty, co odpovíte? Pokud nic, je to špatně. Na fitness trh nepřichází každý rok řada novinek jen tak. A klienti chtějí vidět, že se držíte správného směru. Nemusí mít chuť vyzkoušet všechny novinky a hned. Ale musí vidět, že jsou součástí něčeho, co nestojí na místě. Ukažme si tedy pár tipů jak váš provoz na podzim oživit. Zároveň u těchto tipů najdete vždy informaci, kolik by vás zavedení novinky mohlo stát:

1) Začněte komunikovat se svými klienty

Pokud ještě stále doufáte, že se svými klienty stačí komunikovat pouze pomocí statických webových stránek (tedy těch, kde se dlouho nic nemění), pak vězte, že nestačí. Nezbytností je dnes uveřejňování pravidelných informací na webu, získávání fanoušků různými akcemi na Facebooku a v neposlední řadě e-mailový marketing. Vyrobit jednoduchý a vtipný elektronický newsletter není nic těžkého. A pokud si s tím nevíte rady, za pár korun vám s ním pomůže odborník, třeba Váš webmaster. Důležité je nenapěchovat jej jen informacemi o vašem fit centru, nebo wellness, ale poskytnout i jiný důvod, proč tento mail otevřít a přečíst. Zkuste tedy přidat tipy a rady, odkaz na ukázku cvičení formou videa např. na Youtube, nebo soutěž. Je to jednoduché. Hlavně komunikujte pravidelně, ať je vidět, že se u vás neustále něco děje.
Cena: 0 Kč (pokud nepočítáme váš čas) až 5000 Kč (pokud použijete služeb externího odborníka)

2) Získejte zpětnou vazbu

V souvislosti s předchozím bodem je důležitá nejen komunikace vůči klientům, ale také zpětně od nich. Víte, co je u vás trápí, co těší a co byste měli podchytit, než to klienty zcela odradí od příští návštěvy?
Udělejte anketu, kterou ohodnotíte třeba výhrou v soutěži. Co nejvíce ji zjednodušte a dejte na výběr sudý počet možností v ohodnocení (např. ohodnoťte počtem bodů 1 – 4). Pomůžete tak klientovi přiklonit se na stranu spokojenosti, či nespokojenosti.
Samozřejmostí by měla být také schránka přání a připomínek. Proč schránka a ne sešit, či kniha? Protože spousta klientů se chce vyjádřit anonymně. Málokdo totiž napíše negativní hodnocení na recepční, když jej musí na recepci vyplnit do knihy.
Důležité je, na tyto připomínky reagovat a to obratem. Vybírejte schránku minimálně jednou týdně, a kde máte kontakt, určitě zavolejte, nebo pošlete mail. Z nespokojeného klienta tak můžete vytvořit věrného klienta. Stačí k tomu málo. Jen mu naslouchat, slušně odpovědět a sjednat nápravu.
Cena: 0 Kč, protože zpětnou vazbu byste měli zpracovávat osobně

 

3) Podchyťte trend funkčního tréninku alespoň ve fitness

O tomto trendu jsme již několikrát na našich stránkách psali. Ani pro vás, provozovatele a majitele fitness nebude nový. Pokud jste jej ale stále nepodchytili a nechcete investovat do skupinových lekcí (nebo na ně nemáte prostor), zkuste jej zařadit alespoň do osobních tréninků, či do kruhového tréninku ve fitku.
Je to jednoduché. Stačí například pořídit závěsný systém TRX, který můžete pověsit na protisměrné kladky, nebo na speciální úchyt přidělaný ke zdi či stropu, případně dokoupit závěsnou konstrukci. Inu chápu, pokud se tomuto bráníte. Navíc není to už zas taková novinka. Co tedy vyzkoušet Lebert Buddy System? Již jsme o něm na našich stránkách psali víc než dost. Vyžaduje aktivní zapojení dvou cvičenců (klidně i klient-trenér) a vězte, že je to ještě o trochu jiná zábava, než se zavěsit na TRX. Doplnit můžete překážky Lebert Equalizer a máte funkční trénink, na kterém dokážete potrápit i zkušené sportovce.
Přidat můžete třeba medicinbal nebo Aqua Hit a vězte, že klienti se nudit nebudou.
Cena:
TRX závěsný systém: cca 4 500 Kč
Závěsná konstrukce pro TRX: cca 5 000 – 20 000 Kč
Lebert Buddy System: cca 2 900 Kč
Lebert Equalizer (pár): 2 900 Kč
Aqua Hit: cca 2 900 Kč
Medicinbal: od 390 Kč

4) Zpříjemněte svoje prostory

Všechny prostory postupně stárnou. Zdi začínají být zašpiněné, či podřené, koberec postupně dává na odiv svoji patinu. Proto nejjednodušší, co můžete udělat, abyste ukázali, že o své prostory a tím i klienty pečujete, je například vymalovat. Zkuste změnit i oblíbenou barvu, rozjasněte své prostory tak, aby byly motivační na cvičení, nebo je ztlumte ve společných prostorách, či relaxu, aby navodily pocit odpočinku. I tato malá změna bude pro klienty dobrým signálem do nové sezóny a zase nemusí tolik stát.
Můžete se vydat ještě dál a prostory zkusit více zkulturnit. Obecným problémem většiny fitek v našich krajích je, že útulnost je to poslední, co by zde klienti našli. Tak například namísto otlučených kovových košů, či plastových různobarevných umístěte jeden typ košů a slaďte k tomu i doplňky. Můžete využít třeba dřevo a proutěný, či bambusový program. Protože dřevo uzemňuje a uklidňuje. Vrací nás zpět na zem. Tipů je mnoho, ale o tom zase někdy příště, třeba před koncem roku na novou sezónu novoroční.
Cena: individuální dle prostoru a rozsahu

Tipů a rad by se dala najít ještě celá řada. Ty dnešní jsou však z balíku snadno a rychle realizovatelných. Pokud uskutečníte všechny čtyři tipy, určitě nová sezóna bude pro vaše klienty zajímavější.  A tím pádem i pro vás po finanční stránce.

Karel Jarušek, Fit Academy, www.fitacademy.cz/consultancy
 

 

Diskuze k článku: Připravte se na podzimní fitness sezónu

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Fitness & wellness management