Marketingová strategie fitness či wellness (část 1.)

21.01.2011 18:07

Základní nástroj řízení vaší firmy, bez kterého nejde dělat byznys správně. To je marketingová strategie. Jak již řekl někdo přede mnou, jestli chcete prodávat (v tomto případě služby svého zařízení), musíte si zákazníky najít a přivést je k vám. Marketingová strategie vám pak pomůže lépe naplánovat ono vyhledání a přivedení zákazníka a váš marketing tak nebude fungovat jen stylem „výkřiků do tmy“ ale plně odrážet realitu.

V tomto prvním dílu o marketingové strategii se dnes podíváme na základní položky, co by měla tato strategie obsahovat.

1) Marketingovou strategii vypracujte na období ideálně kalendářního roku
Je to dostatečně dlouhá doba na to, abyste si mohli udělat obrázek o budoucnosti, ale ne natolik dlouhá, ale zároveň budete ještě stále blízko realitě.

2) Shrňte si základní fakta
I když jste jediným majitelem, či provozovatelem a nepředkládáte tyto údaje dalším osobám, či managementu, je dobré začít od základu. Na základních faktech, která víte nyní teprve můžete vystavět předpoklad do budoucna. 

Doplňte si tedy nejprve tyto údaje:

A)    Jméno firmy

B)     Základní jmění (u S.R.O zpravidla minimálně 200 tis. Kč, atp.)

C)     Majitelé

D)     Organizační struktura

E)      Interní audit

F)      Režijní náklady (roční přehled režijních nákladů, rozdělený měsíčně)

G)     Zákaznická databáze (kdo jsou naši klíčoví klienti, jaké služby využívají, kde se vyskytují, jaký objem prostředků u nás utratí, jak se podílejí na celkovém prodeji služeb a zboží v %?)

H)     „Výrobní“ náklady, nebo-li náklady přímé (tedy ty, které jsou nutné, abychom mohli klientovi nabídnout naše služby a zboží)

I)       Marketingové a prodejní metody včetně nákladů (jaký byl celkový objem příjmů z jednotlivých kanálů prodeje, např. jaký byl příjem fitness, jaký wellness, masáží, osobních tréninků, doplňkového prodeje zboží na barech; dále marketingové náklady na jednotlivé prodejní kanály a celkem)

J)      Externí audit firmy – pokud taková data máte

K)     Definice trhu, aneb trhy na kterých firma podniká (trh fitness, trh výživového poradenství, trh masáží, trh osobních tréninků, trh wellness, a mnohé další)

L)      SWOT analýza, nastínění problémových stránek, řešení a cenový odhad

Jak vidíte, informací, které byste měli posbírat není málo. U bodů E až J se jedná o data za předchozí rok. Jsou to výchozí data, ze kterých posléze budete dále plánovat pro rok 2011. Nebojte se finanční data získat od své účetní, či daňového poradce, i když vám to zabere trochu víc času. Jsou to totiž důležité informace pro budoucí rozhodování.
Údaje týkající se definice trhů, určení konkurence, případně SWOT analýzy je lepší probrat s někým dalším, ideálně s odborníkem mimo vaše fitko, či wellness.

To je k základním datům vše. V dalším článku o marketingové strategii si ukážeme jak by měla taková strategie fyzicky vypadat na konkrétním příkladu.

Karel Jarušek, Fit Academy, www.fitacademy.cz/consultancy

Nemusíte čekat na příští článek! Fit Academy v rámci svých služeb poskytuje také poradenství týkající se marketingové i obchodní strategie. Neváhejte nás v případě zájmu kontaktovat na kontakt@fitacademy.cz

Diskuze k článku: Marketingová strategie fitness či wellness (část 1.)

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.