Jak na účinný marketing: Vita Sana Club

05.06.2013 13:55

Nový seriál, který vám přinášíme, postupně představí, jak se dá dělat marketing a reklama ve fitness a wellness klubech, wellness hotelech a spa. Inspirovat se nebudeme od nikoho jiného, než od těch nejúspěšnějších na trhu. Jako první představíme kampaň zlínského fitness a wellness klubu, Vita Sana Club.
Za kampaní stojí reklamní agentura Kuci, která v sobě skrývá dva mladé talentované kreativce, Lukáše Krčila a Jana Valuštíka.

Zadání znělo jednoduše: Přivést do klubu více klientů.

Načasování kampaně: Začátek roku 2013.

Cílová skupina: Movití lidé.

Vita Sana Club je luxusní fitness a wellness klub, vybavený fitness stroji italské značky Panatta, vířivkou, saunou a parní lázní a dvěma profesionálními cvičebními sály. Ke klubu také patří restaurace a dětský klub. Jakožto luxusní, resp. prémiový klub, má svoji klientelu omezenou. Toto omezení pramení především z faktu, že ne každý si může finančně dovolit být členem klubu. Členové se rekrutují zejména z movitější klientely ze Zlína a okolí. Zadání kampaně tedy znělo jasně: Zvýšit členskou základnu klubu.
Dostat se ale k lidem, kteří mají peníze, je vždy složitější. Je možné použít například osvědčené direct mailové databáze na ředitele a majitele firem, nebo je oslovit prostřednictvím vybraných časopisů. Vita Sana Club se však rozhodl jít zcela jinou cestou. Více vysvětluje Lukáš Krčil z agentury Kuci: "V agentuře zastáváme názor, že komunikace by měla porušovat zajetá pravidla, což se u Vita Sany určitě povedlo. Konkurenční fitcentra nejsou zdaleka tak odvážná a většinou využívají pouze tradiční nástroje marketingových komunikací.
Jak se tedy rozhodli cílovou klientelu movitých klientů oslovit? Jednoduše je napadlo, že movitý klient, zpravidla rovná se luxusní vůz. A že movití lidé se rádi ukazují tam, kde už je někdo podobný a kde by tedy logicky neměli chybět. Výsledkem tak byl velmi cílený marketing, zahrnující ručník na klice, či sedadle luxusního vozu. Na ručníku bylo vyšité logo spolu se sloganem: „Přijď se zapotit, držíme ti místo.“


„My jsme věděli, že naší cílovou skupinou jsou movití lidé, kteří jezdí v luxusních vozech. Bylo třeba je oslovit cíleně, tak aby reklama nebyla masová, ale aby se dotýkala přímo jich samotných. Ručníky jsme tedy rozmístili do autorizovaných servisů luxusních značek, které se na kampani podílely. Jakmile auto vyjelo ze servisu, našel majitel na sedadle spolujezdce ručník s poukázkou na vstupné do klubu. V blízkém okolí klubu jsme ručníky zavěsily na kliky aut,“ doplňuje Lukáš Krčil
Celkově pro tuto kampaň bylo použito asi 500 ručníků. Pro Zlín byla tato kampaň netradiční. Povedla se hlavně díky promyšlenému načasování po Vánocích, kdy se potřeba zajít do fitness centra zvyšuje, vytipování cílové skupiny a synergii všech komunikačních nástrojů.

Pohledem redakce: pokud bychom počítali náklady na 1 ručník velmi hrubým odhadem pod 50 Kč, včetně výšivky, roznos a tisk direct marketingu pro umístění na sedadlo vozu, cenově se při takové kampani fitness klub nemusí dostat přes 30 – 40 tis. Kč. Pokud by efektivita kampaně byla jen 10%, klub tak mohl získat 50 nových členů a kampaň tak hravě pokrýt ze vstupního poplatku (tzv. zápisného) z těchto nově uzavřených klientů. Nemluvě o vedlejším, velmi důležitém, efektu, že došlo k výraznému zviditelnění u požadované cílové skupiny, která může svoje rozhodnutí o vstupu do klubu učinit na základě této kampaně kdykoliv později.
A jak děláte marketing a reklamu u vás? Pochlubte se nám!

 

Karel Jarušek

Kampaň Vita Sana Club

Diskuze k článku: Jak na účinný marketing: Vita Sana Club

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.