Challenge, aneb jak klienta připoutat

25.11.2013 22:16

Chcete udělat všechno proto, aby k vám klienti chodili rádi a pravidelně? Pomozte jim vypěstovat si návyk na cvičení a „zaháčkujte“ si je ve vašem fitness.
Na jednu stranu je třeba ke každému klientovi přistupovat individuálně, na stranu druhou individualita každého klienta má prostor jen maximálně do kapacity personálu. Tudíž fitness centrum musí svoje nabídky rozdělit do několika málo variant.
Vytvoření návyku u nadaných jedinců trvá zhruba měsíc, u průměrné populace 3 – 6 měsíců. A říká se, že nejdůležitější je “mít cíl.” Z praxe ale víme, že dosažení cíle je během na dlouhou trať. Právě návyky pomohou držet směr a rychlost na této trati.
Co z toho vyplývá pro provozovatele fitness? Jednoduchá rovnice. Pomoci svým klientům formulovat jejich cíle a vytvořit jim takové prostředí, aby byli snadno motivováni své cíle dosáhnout. Právě k tomu může pomoci Výzva, neboli Challenge.

Podstatou “challenge” jsou tyto hlavní body: motivace, plán, podpora, kontrola, cíl, odměna. Pojďme se na ně podívat z blízka:
 

1. Motivace

Motivaci je dobré formulovat tak, aby zaplnila právě ta ošklivá, líná a prázdná místa v lidské existence, která jsou zodpovědná za to, že jsme nespokojení, tlustí, neforemní nositelé nízkého sebevědomí. Proto je třeba klienty motivovat hned v počátku, třeba vyrobit vlastní motivační video, poté, co si výzvu sám provozovatel, nebo jeho zaměstnanci vyzkouší (nebo použít nějaké z tisíců na youtube). Motivace v počátku je jen start, ale všichni víme, že nejvíce motivace dochází v průběhu jakéhokoliv většího snažení. Podpora, průběžné zveřejňování výsledků, ukazování, že i outsider dokáže uspět a mnoho dalších metod je více než vhodných.

 

2. Plán

Čísla, čas, počty, tabulky, grafy, cokoli, co je názorné, barevné, stručné a rychle uchopitelné. Co chci dosáhnout, jak a za jaký čas. Za kolik.
 

3. Podpora

Nemusí to být zrovna gladiátorská aréna s tisícovkou diváků, ale kolektiv je velký motivátor. Kolektiv spolubojovníků, kolektiv trenérů, podpora rodiny, podpora zaměstnavatele, to všechno pomáhá než? Než si vybudujeme podporu od toho nejdůležitějšího člověka. Sebe. Namíchají se: dílčí výsledky, obdiv okolí, spokojenost a klient najednou dosahuje snáze svých výsledků.
 

4. Kontrola

V ideálním světě by to mělo šlapat bez kontroly a tak je dobré to s ní moc nepřehánět. Systém “challenges” je už sám o sobě docela zavazující a kontrola by měla fungovat pouze jako podpora pro ty, kdo si ji vyžádají, ne jako bič pro všechny. Tedy v ideálním případě výsledky počítá sám klient, nebo jsou zaznamenány v kolektivu „spolubojovníků“.

 

5. Cíl

Hmatatelný, viditelný, měřitelný, definovatelný. S možností pokračovat k další metě. Konkrétně vyjádřený tak, aby posouzení jeho dosažení nebylo napadnutelné. 

 

6. Odměna

Ano děláme to pro sebe, ale. Když se k té naší vnitřní spokojenosti přidá ještě nějaká hezká cena, spolupracujeme raději a lépe. Stejně tak i klienti daného fitness centra. Nicméně, i když ta vnitřní spokojenost není tak oslnivá jako první cena v hodnotě X tisíc korun, neměl by se provozovatel bát svým klientům nenápadně a cílevědomě vštěpovat především hodnoty toho druhého benefitu. Protože právě ten pomáhá dělat zmiňované dlouhodobé návyky. A jen ty produkují loajální a stabilní klientelu daného fitness centra.
 

 Celý článek si můžete přečíst v prvním čísle nového časopisu FitnessBusiness.cz. 
 

-red-
Foto:  Freedigitalphotos.net 

Diskuze k článku: Challenge, aneb jak klienta připoutat

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.